Titu Maiorescu - Rolul Personalitatii Politice Reflectat in Curicula Scolara

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Invatamantul liceal in Romania in perioada actuala
Scoala mileniului III si-a deschis portile sub auspiciile reformei curriculare, declansate la sfarsitul unui mileniu, cu multiple cai de extindere, aprofundare, dezvoltare, desfasurare si de finalizare intr-un inceput de mileniu. Acest proces complex si de durata antreneaza in derularea sa tot ceea ce reprezinta personalul din invatamantul romanesc: institutiile cu specialistii si managerii lor, educatori, invatatori, profesori. Lor se adauga membrii parteneriatului educational: familia, biserica, institutiile neguvernamentale, fundatiile culturale, etc.
In acest context, invatamantul romanesc a cunoscut o transformare profunda privind continutul conceptual, structurile organizatorice si pregatirea resurselor umane. Acestea se regasesc in noul Curriculum National , care cuprinde noi planuri de invatamant, programe scolare, editarea unor anuale noi, alternative si alte materiale auxiliare pentru elevi si cadrele didactice.
Perioada parcursa pana in prezent a reprezentat un moment de reconstructie democratica a scolii pe baze noi, care au avut menirea sa redea posibilitatea fiecarui individ sa beneficieze in mod real de dreptul sau la instruire si educatie, de calificare profesionala corespunzatoare noilor conditii si posibilitati ce le poate oferi o societate libera, democratica si demna, a unei scoli ce are la baza cerintele fundamentale, reale si de perspectiva in materie de instruire si educatie.
Democratizarea invatamantului insemna asigurarea unor posibilitati si sanse egale tuturor elevilor de a urma orice tip de scoala, spre care aspira, in functie de aptitudinile de care dispun.
Pentru realizarea acestui deziderat, scoala trebuie sa fie o institutie care sa imbine un inalt grad de flexibilitate cu inalt grad de selectivitate. Scolii ii revine sarcina de a pregati un om capabil sa vina in intampinarea nevoii de schimbare, capabil s-o anticipeze, sa o doreasca, sa se pregateasca pentru ea. Invatamantul va trebui sa inscrie printre preocuparile sale principale dezvoltarea maxima a potentialului de aptitudini, prin asigurarea unei modalitati sociale bazate pe realizarea individuala, prin dezvoltarea insusirilor pozitive de caracter si personalitate, prin crearea acelor conditii care sa-i permita viitorului cetatean nu numai sa se pregateasca teoretic pentru viata sociala, ci sa aplice practic cele dobandite teoretic. In acest context, se impun o serie de masuri care sa vizeze: redefinirea finalitatilor si a obiectivelor invatamantului, esentializarea, actualizarea, corelarea continuturilor, activizarea metodologilor didactice, evaluarea actului didactic cu sens reglator pentru intreaga activitate, formarea si perfectionarea eficienta a cadrelor didactice.
De asemenea, invatamantul trebuie sa raspunda nevoilor de varsta, motivatiilor si intereselor individuale ale elevilor, sa favorizeze dezvoltare lor intr-un climat afectiv, psihologic si ecologic propice.
La baza realizarii obiectivelor trebuie sa stea principiul preluarii si imbinarii elementelor traditionale progresiste cu experienta pozitiva a scolii democratice in general.
Procesul educational este un act de socializare, de culturalizare, de formare si de dezvoltare a personalitatii, dus la indeplinire de echipa didactica in deplin acord cu idealul educational al scolii romanesti actuale, ideal care vizeaza dezvoltarea libera, integrala si armonioasa a individualitatii umane, formarea personalitati autonome si creative.
Pentru realizarea idealului educational - dezvoltarea libera, integrala si armonioasa a individualitati umane, formarea personalitatii autonome si creative - planurile de invatamant si programele scolare trebuie sa contina acele discipline, domenii, teme si probleme care sa asigure componentele finale proiectate. Astfel, profesorii vor avea in vedere realizarea functiilor ciclului liceal urmarind indeplinirea obiectivelor propuse de acestea privind continuturile si prevederile generale formulate, care constituie norme obligatori pentru activitatea didactica.
Cunoasterea idealului educational nu e suficienta pentru realizarea lui. Trebuie urmata de actiune didactica logica si coerenta, de perseverenta, consecventa, principialitate, de pasiune si de constiinta profesionala. Toate acestea nu se afiseaza, ci se demonstreaza prin rezultatele obtinute de elevii dirijati pe parcursul traseelor de invatare si de educare.
Obiectivele reprezinta elementul de baza al programei scolare. Pornind de la obiective se pot gandi formele de realizare care sa permita atingerea lor si probele de evaluare care sa ne arate daca obiectivele au fost atinse. In acest sens, s-a propus elaborarea de manuale alternative, care sa arate cum anume se poate face trecerea de la programele moderne la practica didactica didactica. Manualul trebuie sa exercite o influenta pozitiva asupra ceea ce invata elevul. El trebuie sa prezinte elemente de cunoastere a realitatilor reciproce dintre functia informativa cea de autoformare, prin mutarea accentului de pe dobandirea cunostintelor, pe insusirea activa a deprinderilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Titu Maiorescu - Rolul Personalitatii Politice Reflectat in Curicula Scolara.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!