Traiectorii si Principii in Implementarea Schimbarii

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS 1
INTRODUCERE 2
CAPITOLUL 1. 3
AFACERE SI SCHIMBARE 3
1.1. NEVOIA PENTRU SCHIMBARE 3
1.2. TIPURI DE SCHIMBARE 8
1.3. COMPLEXITATEA FIRMELOR SI SCHIMBARII 12
1.4. DIMENSIUNILE SCHIMBARII 15
1.5. PRINCIPII DE BAZA IN IMPLEMENTAREA SCHIMBARII 19
CAPITOLUL 2 21
TRAIECTORII PENTRU SCHIMBARE 21
2.1. DEFINIREA VIZIUNII 22
2.2. MOBILIZAREA 27
2.3. CATALIZA 34
2.4. CONDUCEREA 39
2.5. LIVRAREA 43
2.6. OBTINEREA PARTICIPARII 49
2.7. CONTROLAREA EMOTIILOR 53
2.8. CONTROLAREA PROBLEMELOR DE PUTERE 57
2.9. PREGATIRE SI ANTRENARE 60
2.10. COMUNICAREA ACTIVA 64
CAPITOLUL 3 68
MODELE DE SCHIMBARE 68
3.1. MODELUL DE SCHIMBARE AL LUI LEWIN 68
3.2. MODELUL MOORHEAD - GRIFFIN AL PROCESULUI DE SCHIMBARE CONTINUA 70
3.3. MODELUL SCHEIN DE SCHIMBARE A CULTURII ORGANIZATIONALE 73
3.4. MODELUL KUCZMARSKI DE SCHIMBARE A VALORILOR ORGANIZATIONALE 77
CONCLUZII 81
ANEXE 84
BIBLIOGRAFIE 95


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Realitatea evidenta a zilelor noastre, la inceput de secol si de mileniu sunt schimbarile tot mai profunde, uneori radicale si accelerate, care marcheaza evolutia societatii. Aceste schimbari au un impact apreciabil asupra lumii afacerilor si managementului firmei. Deseori exista o inertie, sau chiar un imobilism in organizarea si managementul firmelor care le impiedica sa se adapteze rapid la schimbarile produse, sa raspunda eficace provocarilor lansate de aceste schimbari.
Schimbarea este determinata de necesitatea ameliorarii permanente a performantelor si de crearea continua de noi oportunitati. Unul din obstacolele cele mai dificile, care trebuie depasit in procesul de trecere de la un sistem la altul, il constituie diferentele mari intre cultura si educatia existenta (legislativa, institutionala, financiara,
manageriala si tehnologica) ca rezultat al regimului politico-economic anterior si cultura specifica economiei de piata.
Este indiscutabil faptul, ca mutatiile produse in economia mondiala nu pot trece ,,fara urmari" mai ales la nivel de organizatie. Aceasta trebuie sa raspunda provocarilor mediului ambiant prin adaptare si sa incerce sa-l influenteze printr-un comportament cat mai agresiv, impunandu-si astfel ,,linia" pe o anumita piata.
In ultimele decenii, tot mai multe companii s-au vazut nevoite sa execute procese de schimbare, mai mult sau mai putin intense, pentru a face fata concurentei. Schimbarea ca fenomen a aparut atat de des, incat nu mira faptul, ca atat in practica, cat si in domeniul literaturii de specialitate, lumea economica se confrunta cu diferitele tipuri de management al schimbarilor.
Problemele generale ce se refera la schimbari, schimbari organizationale, gestionarea acestora nu sunt noi. Ele preocupa lumea stiintifica relativ nu demult, dar intensitatea cu care se produc schimbarile, reactia rapida pe care trebuie sa o manifeste managerii au determinat interesul sporit fata de acestea.
CAPITOLUL 1.
AFACERE SI SCHIMBARE
1.1. NEVOIA PENTRU SCHIMBARE
Firmele sunt, intr-un numar tot mai mare, confruntate cu schimbarea si, din ce in ce mai mult, schimbarea este a tot cuprinzatoare. Se vorbeste constant despre restructurare, reorganizare si retehnologizare, de implementarea noilor tehnologii si a noilor metode de distributie, de fuziuni si achizitii si de schimbarea modurilor de gandire. Ceea ce odata era exceptie, acum este regula. Nici o firma nu poate scapa nevoii de schimbare de vreme ce ea se dezvolta in contextul unui mediu intr-o mult mai rapida schimbare. Ea se poate instiga sau supune schimbarii, dar intr-un fel sau altul, ea trebuie sa se schimbe.
Evolutia, sau mai degraba revolutia din mediul afacerilor este dincolo de controlul afacerilor individuale, produsele au viata din ce in ce mai scurta, iar competitia conduce din ce in ce mai mult la inovatie. Firmele din sectorul privat nu sunt singurele victime, persoanele fizice, parteneriatele si asociatiile, de exemplu, sunt in mod egal afectate de schimbare. Proportia si frecventa schimbarii pot fi diferite, dupa cum pot fi diferiti si factorii ce o impun, insa in contextul dat, schimbarea este singura posibilitate viabila. O situatie de monopol nu mai constituie o garantie a stabilitatii. Prin urmare, schimbarea este universala si a tot cuprinzatoare.
Schimbarea inseamna a nu mai fi la fel, si a te inscrie intr-un stadiu de evolutie sau flux. Schimbarea cuprinde o varietate larga de fenomene diferite atat ca grad cat si ca extindere. Unele schimbari constituie prefaceri complete, unde intreaga afacere este profund transformata. Acest lucru se intampla atunci cand schimbarea presupune modificari esentiale ale strategiei, structurilor, sistemelor, resurselor umane si spirituale, culturale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Traiectorii si Principii in Implementarea Schimbarii.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!