Transporturi în Dobrogea

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Geografie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 93 în total
Cuvinte : 30026
Mărime: 2.52MB (arhivat)
Publicat de: Mugurel Stan
Puncte necesare: 13

Cuprins

  1. INTRODUCERE – p. 5
  2. CAPITOLUL 1. CARACTERISTICILE FIZIC0 – GEOGRAFICE ALE DOBROGEI
  3. 1.1 Podişul Dobrogei – p. 7
  4. 1.1.1 Podişul Dobrogei de Nord – p. 9
  5. 1.1.2 Podişul Dobrogei Centrale – p. 11
  6. 1.1.3 Podişul Dobrogei de Sud – p. 12
  7. 1.1.4 Litoralul dobrogean – p. 12
  8. 1.2 Delta Dunării – p 13
  9. CAPITOLUL 2. GEOGRAFIA TRANSPORTURILOR
  10. 2.1 Bazele geografice ale transporturilor – p. 20
  11. 2.2 Obiectul goegrafiei transporturilor – p. 22
  12. 2.3 Formarea şi dezvoltarea rutelor de transport – p. 25
  13. 2.4 Clasificarea căilor de comunicaţie în funcţie de condiţiile gografice – p. 29
  14. 2.5 Factorii geografici care influenţează liniile de îndrumare a traficului – p. 31
  15. CAPITOLUL 3. ISTORIA CĂILOR DE COMUNICAŢIE ÎN DOBROGEA
  16. 3.1 Istoria căilor de comunicaţie în lume – p. 33
  17. 3.2 Istoria căilor de comunicaţie rutieră în România – p. 36
  18. 3.3 Istoria căilor de comunicaţie rutieră în Dobrogea – p. 40
  19. 3.4 Istoria căilor de comunicaţie feroviară în Dobrogea – p. 42
  20. 3.5 Istoria căilor de comunicaţie navale în Dobrogea – p. 43
  21. 3.6 Istoric portul Constanţa – p. 45
  22. CAPITOLUL 4. SISTEMELE DE TRANSPORT DIN DOBROGEA
  23. 4.1 Transporturile feroviare – p. 48
  24. 4.1.1 Calea ferată dinspre litoralul Mării Negre – p. 48
  25. 4.1.2 Căile ferate din Dobrogea – p. 50
  26. 4.1.2.1 Calea ferată Medgidia – Tulcea – p. 50
  27. 4.1.2.2 Calea ferată Medgidia – Negru Vodă – p. 51
  28. 4.1.2.3 Calea ferată Constanţa – Mangalia – p. 52
  29. 4.1.2.4 Calea ferată Eforie Nord – Techirghiol – p. 52
  30. 4.1.2.5 Calea ferată Dorobanţu – Betonaj – p. 53
  31. 4.1.2.6 Calea ferată Cogealia – Palas – p. 53
  32. 4.1.3 Statistici privind reţeaua feroviară din Dobrogea – p. 55
  33. 4.1.3.1 Statistici privind reţeaua feroviară din judeţul Constanţa – p. 55
  34. 4.1.3.2 Statistici privind reţeaua feroviară din judeţul Tulcea – p. 56
  35. 4.2 Transporturile rutiere – p. 57
  36. 4.2.1 Transporturile rutiere în judeţul Constanţa – p. 57
  37. 4.2.1.1 Drumuri naţionale şi europene din judeţul Constanţa – p. 59
  38. 4.2.1.2 Drumuri judeţene din judeţul Constanţa – p. 60
  39. 4.2.2 Transporturile rutiere în judeţul Tulcea – p. 61
  40. 4.2.1.1 Drumuri naţionale şi europene din judeţul Tulcea – p. 63
  41. 4.2.1.2 Drumuri judeţene din judeţul Tulcea – p. 63
  42. 4.3 Transporturile fluviale – p. 63
  43. 4.3.1 Transporturile fluviale în Delta Dunării – p. 63
  44. 4.3.1.1 Portul Tulcea – p. 65
  45. 4.3.1.2 Portul Sulina – p. 66
  46. 4.3.2 Canalul Dunăre – Marea Neagră – p. 67
  47. 4.4 Transportul maritim – p. 69
  48. 4.4.1 Portul Constanţa – p. 70
  49. 4.4.2 Portul Mangalia – p. 76
  50. 4.4.3 Portul Midia – p. 78
  51. 4.5 Transporturile aeriene – p. 78
  52. 4.5.1 Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu – p. 78
  53. 4.5.2 Aeroportul “Delta Dunării” Tulcea – p. 80
  54. CAPITOLUL 5. PROIECTE DE DEZVOLTARE A TRANSPORTURILOR ÎN DOBROGEA
  55. 5.1 Proiecte privind dezvoltarea transporturilor rutiere – p. 83
  56. 5.1.1 Tronsonul Cernavodă – Constanţa – p. 83
  57. 5.1.2 Şoseaua de coastă – p. 84
  58. 5.1.3 Şoseaua de centură a Municipiului Constanţa – p. 84
  59. 5.2 Proiecte privind dezvoltarea transporturilor feroviare – p. 86
  60. 5.3 Proiecte privind dezvoltarea transporturilor navale – p. 87
  61. 5.3.1 Proiecte privind dezvoltarea portului Tulcea – p. 87
  62. 5.3.2 Proiecte privind modernizarea Canalului Dunăre – Marea Neagră – p. 88
  63. 5.3.3 Proiecte privind modernizarea portului Constanţa – p. 89
  64. 5.4 Proiecte privind dezvoltarea transporturilor aeriene – p. 90
  65. CONCLUZII – p. 92
  66. BIBLIOGRAFIE

Extras din licență

INTRODUCERE

Încă din comuna primitivă, perioadă cu care începe istoria întregii omeniri şi prin care au trecut toate popoarele lumii, omul a fost obligat să trăiască în mici colectivităţi, cimentate prin munca fiecăruia în folosul tuturor. Pentru procurarea hranei era necesară munca în comun a tuturor membrilor colectităţii. O izolare a omului de colectivitate nu i-ar fi permis acestuia să se apere în faţa forţelor naturii.

Pentru căutarea hranei oamenii erau nevoiţi să se deplaseze dintr-un loc într-altul, străbătând uneori distanţe enorme până la locul unde şi-ar fi putut găsi hrana trebuincioasă vieţii, până la izvorul cel mai apropiat etc.

Călătoriile pe care oamenii le-au întreprins din cele mai vechi timpuri, pentru a stabili şi intensifica schimburile de produse, au îmbogăţit cunoştinţele lor privitoare la aspectele sub care se prezintă mediul înconjurător. Multe opere ale scriitorilor antici conţin date asupra ţinuturilor străbătute de călători. Necesitatea cunoaşterii suprafeţei Pământului a dat naştere uneia dintre cele mai vechi ştiinţe: geografia.

Geografia este ştiinţa care studiază Pământul ca planetă, dar şi învelişurile Pământului, legăturile care se stabilesc între ele şi procesele şi fenomenele produse în zona de contact a învelişurilor.

Deoarece geografia studiază atât mediul natural, cât şi efectele activităţii omului asupra naturii, această ştiinţă are două mari ramuri:geografia fizică şi geografia umană.

Geografia fizică studiaza mediul natural. Fiecare dintre învelişurile Pământului constituie obiect de studiu pentru ramurile geografiei fizice.

Geografia umană are în vedere răspândirea omului pe Terra, principalele lui activităţi (agricultura, industria, transporturile, turismul etc.), precum şi efectele acestor activităţi asupra naturii.

Astfel, printre segmentele de activitate pe care geografia ca ştiinţă le-a studiat se află si geografia căilor de comunicaţie ce s-a dezvoltat o dată cu intensificarea activităţilor privind schimburile de mărfuri şi călătorie.

În trecut, geografia transporturilor era complet subordonată geografiei economice; o dată cu dezvoltarea transporturilor, au apărut probleme specifice organizării transporturilor combinate. Geografia transporturilor a obtinut astfel un loc

special ca ştiinţă de sine stătătoare.

Geografia căilor de transport şi comunicaţie sau pe scurt geografia căilor de comunicaţie studiază distribuţia pe suprafaţa pământului a mijloacelor de transport şi comunicaţie, adică drumurile terestre obişnuite, căile ferate, căile navigabile pe apă şi prin aer, conductele de produse petroliere şi de gaze şi, totodată, prestaţiile de poştă şi de telecomunicaţii.

Transporturile ce se desfăşoară în cadrul teritoriului dobrogean sunt de o importanţă strategică şi economică, în cadrul economiei României, vitală. Căile de transport rutiere şi feroviare din Dobrogea asigură conectarea întregului spaţiu dobrogean, precum şi participarea activă a acestuia, la mecanismul economic român, asigurând un transport eficient de bunuri şi persoane. Prin intermediul infrastructurii de transport fluvial ce se găseşte în Dobrogea (Axa de transport Rhin – Main – Dunăre – Canalul Dunăre-Marea Neagră), România are acces direct şi posibilităţi de stabilire a unor relaţii diplomatice şi economice strânse cu ţările Europei Occidentale. Însă ceea ce-i oferă un puternic caracter de unicitate în cadrul teritoriului românesc, este ieşirea la Marea Neagră ce a permis dezvoltarea transportului maritim încă din cele mai vechi timpuri şi posibilitatea comunicării cu toate statele de pe mapamond cu acces la Oceanul Planetar.

VORBEŞTE UN PIC ŞI DESPRE STRUCTURA LUCRĂRII ÎN INTRODUCERE

CAPITOLUL I

CARACTERISTICILE FIZIC0 – GEOGRAFICE ALE DOBROGEI

1.1 Podişul Dobrogei

Unitate bine individualizată, Podişul Dobrogei – extins pe un spaţiu relativ restrâns – concentrează trăsături specifice tuturor treptelor de relief ale ţării într-o sinteză geografică cu totul originală. Ea constituie cea mai veche unitate geomorfologică a teritoriului ţării, fiind situată alături de cele mai tinere unităţi – Lunca şi Delta Dunării, ce o încadrează la vest, nord şi, respectiv, la nord – est.

Dobrogea reprezintă, totodată, un mozaic petrografic şi structural – tectonic ; este alcătuită din şisturi verzi antecambriene, roci cristaline şi magmatice (cuarţite, granite, porfire etc.), cuverturi sedimentare paleozoice, mezozoice şi sarmaţiene, formând, în ansamblu, cea mai tipică unitate de platformă. Aceasta se suprapune pe microplăcile tectonice moesică şi a Mării Negre. Ca urmare, aspectul general al peisajului este acela al unui podiş. Acesta apare însă mai pregnant în Dobrogea Centrală şi de Sud, în timp ce în partea de nord relieful este mai fragmentat, cu înfăţişsare de „munţi” în miniatură şi dealuri proeminente izolate, aici întâlnindu-se cele mai mari altitudini (Ţuţuiatu 467m).

Caracterele morfologice diferenţiază în Dobrogea trei compartimente longitudinale – interior, maritim şi dunărean (S. Mehedinţi, 1943). În partea interioară se detaşează interfluvii netede care ajung la zeci de kilometri lăţime ; spre Dunăre, ele se reduc uneori la culmi înguste cu pante repezi, iar către Marea Neagră apar sub forma unei prispe uşor suspendate (la sud de Capul Midia) sau ca o continuare a platformei continentale submerse, la nord. La fel sunt şi văile : la obârşie foarte largi, cu aspectul unor depresiuni evazate, iar în avale se adâncesc treptat şi se deschid fie direct în Dunăre, fie, prin intermediul limanelor şi lagunelor, în Dunăre şi Marea Neagră. Specifică pentru teritoriul ţării este fâşia litorală dobrogeană, care a înregistrat în peisajul său efectele oscilaţiilor de nivel ale Mării Negre (C. Brătescu, 1943).

Preview document

Transporturi în Dobrogea - Pagina 1
Transporturi în Dobrogea - Pagina 2
Transporturi în Dobrogea - Pagina 3
Transporturi în Dobrogea - Pagina 4
Transporturi în Dobrogea - Pagina 5
Transporturi în Dobrogea - Pagina 6
Transporturi în Dobrogea - Pagina 7
Transporturi în Dobrogea - Pagina 8
Transporturi în Dobrogea - Pagina 9
Transporturi în Dobrogea - Pagina 10
Transporturi în Dobrogea - Pagina 11
Transporturi în Dobrogea - Pagina 12
Transporturi în Dobrogea - Pagina 13
Transporturi în Dobrogea - Pagina 14
Transporturi în Dobrogea - Pagina 15
Transporturi în Dobrogea - Pagina 16
Transporturi în Dobrogea - Pagina 17
Transporturi în Dobrogea - Pagina 18
Transporturi în Dobrogea - Pagina 19
Transporturi în Dobrogea - Pagina 20
Transporturi în Dobrogea - Pagina 21
Transporturi în Dobrogea - Pagina 22
Transporturi în Dobrogea - Pagina 23
Transporturi în Dobrogea - Pagina 24
Transporturi în Dobrogea - Pagina 25
Transporturi în Dobrogea - Pagina 26
Transporturi în Dobrogea - Pagina 27
Transporturi în Dobrogea - Pagina 28
Transporturi în Dobrogea - Pagina 29
Transporturi în Dobrogea - Pagina 30
Transporturi în Dobrogea - Pagina 31
Transporturi în Dobrogea - Pagina 32
Transporturi în Dobrogea - Pagina 33
Transporturi în Dobrogea - Pagina 34
Transporturi în Dobrogea - Pagina 35
Transporturi în Dobrogea - Pagina 36
Transporturi în Dobrogea - Pagina 37
Transporturi în Dobrogea - Pagina 38
Transporturi în Dobrogea - Pagina 39
Transporturi în Dobrogea - Pagina 40
Transporturi în Dobrogea - Pagina 41
Transporturi în Dobrogea - Pagina 42
Transporturi în Dobrogea - Pagina 43
Transporturi în Dobrogea - Pagina 44
Transporturi în Dobrogea - Pagina 45
Transporturi în Dobrogea - Pagina 46
Transporturi în Dobrogea - Pagina 47
Transporturi în Dobrogea - Pagina 48
Transporturi în Dobrogea - Pagina 49
Transporturi în Dobrogea - Pagina 50
Transporturi în Dobrogea - Pagina 51
Transporturi în Dobrogea - Pagina 52
Transporturi în Dobrogea - Pagina 53
Transporturi în Dobrogea - Pagina 54
Transporturi în Dobrogea - Pagina 55
Transporturi în Dobrogea - Pagina 56
Transporturi în Dobrogea - Pagina 57
Transporturi în Dobrogea - Pagina 58
Transporturi în Dobrogea - Pagina 59
Transporturi în Dobrogea - Pagina 60
Transporturi în Dobrogea - Pagina 61
Transporturi în Dobrogea - Pagina 62
Transporturi în Dobrogea - Pagina 63
Transporturi în Dobrogea - Pagina 64
Transporturi în Dobrogea - Pagina 65
Transporturi în Dobrogea - Pagina 66
Transporturi în Dobrogea - Pagina 67
Transporturi în Dobrogea - Pagina 68
Transporturi în Dobrogea - Pagina 69
Transporturi în Dobrogea - Pagina 70
Transporturi în Dobrogea - Pagina 71
Transporturi în Dobrogea - Pagina 72
Transporturi în Dobrogea - Pagina 73
Transporturi în Dobrogea - Pagina 74
Transporturi în Dobrogea - Pagina 75
Transporturi în Dobrogea - Pagina 76
Transporturi în Dobrogea - Pagina 77
Transporturi în Dobrogea - Pagina 78
Transporturi în Dobrogea - Pagina 79
Transporturi în Dobrogea - Pagina 80
Transporturi în Dobrogea - Pagina 81
Transporturi în Dobrogea - Pagina 82
Transporturi în Dobrogea - Pagina 83
Transporturi în Dobrogea - Pagina 84
Transporturi în Dobrogea - Pagina 85
Transporturi în Dobrogea - Pagina 86
Transporturi în Dobrogea - Pagina 87
Transporturi în Dobrogea - Pagina 88
Transporturi în Dobrogea - Pagina 89
Transporturi în Dobrogea - Pagina 90
Transporturi în Dobrogea - Pagina 91
Transporturi în Dobrogea - Pagina 92
Transporturi în Dobrogea - Pagina 93

Conținut arhivă zip

  • Transporturi in Dobrogea.doc

Alții au mai descărcat și

Monografie - municipiul Oltenița

INTRODUCERE Monografia unei localitati pare a fi la prima vedere titlul unei lucrari geografice de forma stereotipa. Acest punct de vedere este...

Valea Argeșului în sectorul montan - Studiu Fizico-Geografic

INTRODUCERE În scopul evidenţierii principalelor caracteristici fizico-geografice ale zonei studiate,în lucrarea pentru susţinerea gradului...

Surse de Alimentare cu Apă din Strate Freatice

Anexa nr. 3 Introducere La nivel global, apa reprezintă o resursă regenerabilă, vulnerabilă şi limitată, de aceea este tratată ca patrimoniu...

Turismul balnear din zona Carpaților și Subcarpaților de Curbură

Cuvânt Înainte Prin prezenta lucrare se încearcă prezentarea succintă a turismului balnear din zona Carpaților și Subcarpaților de Curbură,...

Poluarea sonoră

CAPITOLUL I: I.1. Introducere Zgomotul creat de traficul rutier din marile oraşe, duruitul picamerelor de pe şantierele în construcţii, vecinii...

Calitatea Apei și Implicațiile Sale Ecologice

Introducere Desigur, ştim cu toţii că apa este un lichid incolor, inodor şi insipid, fără de care viaţa pe Terra nu ar fi posibilă. În lucrarea de...

Analiza socio-economică a regiunii Sud-Est

I. Prezentarea generală a Regiunii 1.1. Cadrul geografic și istoric Regiunea Sud-Est este situată în partea de sud-est a României și se...

Infrastructuri critice - amenințări, pericole și sisteme de protecție

I. Introducere Definitie: Infrastructura critică este constituită din acele facilităţi, servicii şi sisteme informatice care sunt aşa de vitale...

Te-ar putea interesa și

Particularități climatice din municipiul Tulcea cu privire specială asupra fenomenelor de risc

Municipiul Tulcea este situat in sud-estul Romaniei, in Dobrogea de Nord, la contactul Dealurior Tulcei cu Dunărea (braţul Tulcei) şi cu Delta...

Analiza potențialului financiar al S.C. Dobrogea S.A.

În anul 1961 prin H.C.M. nr. 376 a luat fiinţă Intreprinderea de Morărit şi Panificaţie“Dobrogea”, odată cu punerea în funcţiune a: -morii de grâu...

Unele Considerații Privind Criza la Marea Neagră

I N T R O D U C E R E Sfârşitul secolului douăzeci a fost bogat în evenimente care au provocat modificări profunde în planul mediului de...

Acțiunile marinei regale pentru apărarea litoralului în timpul celui de-al doilea război mondial - lecții învățate

CONTEXTUL GEOPOLITIC ŞI ACTIVITĂŢILE PREMERGĂTOARE INTRĂRII ROMÂNIEI ÎN RĂZBOI Concluziile şi învăţămintele rezultate după primul război mondial...

Distribuția - componentă importantă a mixului de marketing - studiu de caz - compania Total Distribution Group Vâlcea SRL

INTRODUCERE Integraţi mecanismului economiei de piaţă, agenţii economici, producători şi comercianţi, desfăşoară o serie de operaţii care asigură...

Poziția județului Constanța în cadrul regiunii sud - est

ISTORIE - FONDAREA ORASULUI Constanţa (în turcă Kustendji sau Köstence) este cel mai vechi oraş locuit din România. Este un important municipiu...

Marea Neagră - Trecut Prezent Viitor

INTRODUCERE Motivul pentru care am ales această temă de licență este acela că Marea Negră reprezintă un factor important pentru țara românească...

Managementul Investiilor - Dobrogea Grup

Suntem pregatiti pentru viitorul european Dobrogea Grup reprezinta astazi unul din cei mai importanti producatori din domeniul...

Ai nevoie de altceva?