Transporturile de marfuri in Uniunea Europeana

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins  1
Capitolul I. Politica Uniunii Europene in Domeniul Transporturilor 3
1.1.Principalele orientari cuprinse in Cartea Alba 4
1.2.Bilantul contrastant al politicii comune din domeniul Transportului 7
1.3.Dificultatile majore din sistemul de transport european 5
1.3.1.Dezvoltarea inegala a diferitelor modalitati de transport 5
1.3.2.Aglomeratiile 6
1.4.Cresterea cererii de transport in cadrul unei Uniuni Europene largite 7
1.5 Marea problema a finantarii 9
1.5.1. Bugete publice limitate 9
Capitolul II. Implementarea obiectivelor si masurilor din Cartea Alba
in perioada 2006-2010  12
2.1. Aspecte generale ale implementarii si masurilor din Cartea Alba 12
2.2.1. Prioritate de actiune. Inclinarea balantei intre mijloacele de transport 13
2.2.2. Actiune prioritara. Eliminarea impasurilor 15
2.2.3. Actiune prioritara. Asezarea utilizatorului in centrul politicii de transport 17
2.2.4. Actine prioritara. Administrarea globalizarii transportului 18
2.2.2. Aplicarea prevederilor TRIPS in legislatia nationala si internationala 40
2.3. Masuri  19
2.4. Avansarea implementarii la Comisia Europeana 21
2.5. Avansul implementarii in statele membre 24
Capitolul III. Logistica Transporturilor 27
3.1. Aspecte generale in U.E 27
3.1.1. Organizare si programare 29
3.1.2. Consultare si expertiza. 30
3.1.2.1.Expertiza externa 30
3.1.2.2. Consultarea partilor interesate 32
3.1.2.3. Principalele rezultate ale consultarii 32
3.2. Observatii generale 33
3.2.1.Teme specifice 35
3.2.2. Consideratii suplimentare care au aparut in cadrul 
consultarilor din 25 aprilie 2006 37
3.3. Comentarii de la serviciile Comisiei cu privire la contributii 37
3.3.1. Comentarii generale 37
3.3.2. Alte probleme 39
3.4. definire problemei 43
3.4.1. Partile afectate 46
3.4.2. Evolutia prevazuta a problemei 47
3.4.3. Subsidiaritate, proportionalitate si drepturi fundamentale 47
3.5. Obiectvie 48
3.5.1. Obiective generale de politica 48
3.5.2. Consistenta obiectivelor 52
Capitolul IV. Optiuni de politica 54
4.1. Optini posibile pentru intrunirea obiectivelor si rezolvarea problemei 54
4.2.Renuntarea la anumite optiuni 57
4.3. Analizarea impacturilor 62
4.3.1. Impacturi posibile, sociale si de mediuale optiunilor selectate 62
4.3.2. Impacturile per total 64
4.4.2. Indeplinirea obligatiilor asumate in cadrul OMC 80
4.4. Compararea impacturilor per total 83
4.4.1. Rezumatul impacturilor per total 83
4.4.2. Optiunea principala preferata 70
4.4.3. Tehnologii de informatii si comunicatii (ICT) 71
4.4.4. Instruirea pentru logistica 76
4.4.5. Exercitiul de prezentare a piedicilor in cadrul unui dialog cu privire la logistica transportului de marfuri 81
4.5. Statistica 87
4.5.1. Consecinte bugetare asupra administratiilor publice 91
4.6. Rezumatul impacturilor 91
4.6.1. Trainingul pentru logistica 92
4.6.2. Execritiul de prezentare a piedicilor si dialog asupra logisticii transportului 93
4.6.3. Statistica 93
4.6.4. Clasificare a optiunilor 94
4.6.5. Optiunea preferata 95
Capitolul V Concluzii 96
5.1. Indicatori centrali ai progresului 96
Bibliografie 102


Extras din licenta Cum descarc?

Politica Uniunii Europene in Domeniul Transporturilor
1.1 Principalele orientari incluse in Cartea Alba
Elementele esentiale in functionarea unor economii moderne, Transporturile se confrunta cu o contradictie permanenta intre o societate mereu in cautarea unei mobilitati crescinde si o opinie publica care suporta din ce in ce mai putin intirzierile cronice si calitatea mediocra a prestarilor oferite de anumite servicii. Ca urmare a unei cereri de transport in continua crestere, Comunitatea nu poate raspunde acestora doar prin construirea de noi infrastructuri si deschiderea unor noi piete de desfacere. Dublul imperativ pe care il reprezinta largirea si dezvoltarea durabila asa cum au fost stabilite in cadrul Consiliului European de la Goteborg impune o optimizare a sectorului transporturilor. Un sistem de transport modern trebuie sa fie un sistem durabil in acelasi timp din punct de vedere economic, social si al mediului natural.
Trebuie sa fim constienti, prin proiectarea viitorului acestui sector, de importanta sa economica. Acest sector reprezinta, incluzind toate cheltuielile, aproximativ 1000 miliarde euro, deci mai mult de 10% din produsul intern brut. Tot acesta are mai mult de 10 milioane de angajati. De asemenea, creaza infrastructuri si tehnologii al caror cost pentru societate nu trebuie neglijat. Acest lucru datorita importantei investitiilor din transporturi, dar si a rolului determinant in cadrul cresteriii economice, pe care autorii Trataului de Roma le prevazusera prin realizarea unei politici comune stabilite pe baza unor reguli specifice.
1.2 Bilantul contrastant al Politicii Comune din Domeniul Transporturilor
Pentru mai mult timp, Comunitatea Europeana nu a stiut, sau nu a vrut, sa aplice politica comuna a transporturilor prevazuta prin Tratatul de la Roma. Consiliul de Ministrii a fost incapabil timp de 30 de ani sa transforme in actiuni concrete propunerile Comisiei. In fapt, aceasta reprezinta o constatare a lipsurilor Consiliului, facuta de catre Curtea de Justitie in anul 1985, care a obligat statele membre sa accepte legiferarea aceteia de catre Comunitate. 
Tratatul de la Maastricht a intarit mai tarziu bazele politicii institutionale si bugetare ale politicii transporturilor. Pe de alta parte, Tratatul de la Maaastricht a introdus conceptul de retea transeuropeana, care a permis dezvoltarea unui plan al infrastructurii de transport la nivel european, ce beneficiaza de sustinere financiara comunitara.
Pe aceste baze, prima Carte Alba a Comisiei privind ,,dezvoltarea viitoare a politicii comune a transporturilor" a fost publicata in decembrie 1992. Cea mai mare parte a acestui document era dedicata deschiderii pietei transporturilor. In 11 ani cu exceptia sectorului feroviar acest obiectiv a fost in linii mari atins. In prezent, un camion nu mai este obligat sa se intoarca gol dupa un traseu international. Acesta poate sa incarce si sa transporte marfuri in interiorul unui stat care nu reprezinta tara sa de origine. Transportul regional rutier a devenit o realitate. Traficul aerian a fost deschis unei concurente ce nu mai poate fi criticata, cu atat mai mult cu cat aceasta a determinat aplicarea celui mai ridicat nivel de securitate din lume. Aceasta deschidere a fost facuta in special in folosul industriei si este demonstrata an Europa dintr-o crestere mai accentuata a traficului fata de cea a economiei. 
Primul rezultat semnificativ al politicii comune a transporturilor a fost scaderea sensibila a preturilor pentru consumatori, combinata cu o calitate sporita a serviciilor si o multiplicare a posibilitattilor de deplasare, care au produs schimbari majore in modul de viata si de consum al cetatenilor europeni. Mobilitatea obtinuta in cazul persoanelor, care a crescut de la 17Km/zi la 35km/zi in 1998, este considerats un castig incontestabil, iin esenta, un drept.
Un al doilea rezultat al acestei politici, a fost dezvoltarea unor tehnici dintre cele mai moderne in cadrul european de interoperabilitate. Proiectele lansate la sfarsitul anilor '80 isi arata in prezent rezultatele, prin realizarea unei retele transeuropene de trenuri de mare viteza si prin lansarea programului de navigatie prin satelit Galileo.
1.3 Dificultatile majore din sistemul de transport european
Absenta unei dezvoltari armonioase a politicii comune iin domeniul transporturilor explica de ce in prezent sistemul de transport european se confrunta cu un anumit numar de dificultati majore.
1.3.1. Dezvoltarea inegala a diferitelor modalitati de transport. 
Daca acest lucru reprezinta o mai buna adaptare a unora dintre acestea la nevoile economiei moderne, acesta reflecta de asemenea o ignorare a ansamblului de costuri externe in cadrul prettului de transport si la fel, nerespectarea anumitor reglementari sociale si de securitate, mai ales iin cadrul transportului rutier. In consecinta, transportul rutier reprezinta 44% din transportul de marfuri, fata de 41% pentru navigatia pe distante scurte, 8% pentru caile ferate si 4% pentru caile navigabile. Dominatia cailor rutiere este inca si mai marcanta in cazul pasagerilor, transportul rutier reprezentind 79% din piata, in timp ce sectorul aerian cu 5%, este pe cale sa depaseasca transportul pe caile ferate, care este plafonat la 6%.


Fisiere in arhiva (1):

  • Transporturile de marfuri in Uniunea Europeana.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Carti publicate in edituri :
1,Alexa Constantin, ,,Transporturi si expeditii Internationale" Editura All, Bucuresti, 1995. 
2 Caraiani Ghe, Duma mbrozie, georgescu Andrei Horia, Ceorip Adrian, Grijac Ghe. Alexa, Ionescu Alexandru, Olteanu Eugen, Puisor Adina " Acquis-ul comunitar si politica sectoriala din domeniul transporturilor", Ed. Pinguin Book, Bucuresti, 2006.
3 Caraiani Ghe., Liliana Rusu, ,,Transporturi, Expeditii si Asigurari Internationale , Editura Universitara , Bucuresti, 2005.]
4.Daianu Daniel, Vrinceanu Radu ,,Romania si Uniunea Europeana" Editura Polirom, Iasi, 2002
5. Evaluara impactului propunerii de Comunicare cu privire la Logistica pentru promovarea Intermodalitatii Transporturilor, Raportul Final, Transport ECORYS, Rotterdam, aprilie 2006
6 E.J. Visser, Inovare si efecte speciale ale ICT in industria serviciului logistic, 2003
7. Raportul Comisiei pentru Parlamentul European, Consiliu, Comitetul European Economic si Social si Comitetul Regiunilor cu privire la implementarea primul pachet de cai ferate - COM (2006) 1896. 
Surse Internet :
8.www.ec.europa.eu/comm/transport/logistics/consultations/index_en.htm - pagina oficiala a Comisiei Europene
9 www.mt.ro/ - pagina oficiala a Ministerul Trnsporturilor
10. www.gov.ro - pagina oficiala a Guvernului Romaniei
11. www.mae.ro - pagina oficiala a Ministerul Afacerilor Externe
12. www.etrans.ro- pagina oficiala a Bursei de Transport si Logistica


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!