Tranzactii pe Piata de Curierat

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I. Achizitii si fuziuni - aspecte generale 5
1.1. Formele achizitiilor de firme 8
1.2. Motivatii in tranzactiile cu firme 11
1.2.1. Motivatii comerciale si industriale 12
1.2.2. Motivatii de natura financiara 13
1.2.3. Motivatii speciale 14
1.2.4. Motivul vanzarii 14
1.3. Politica antitrust 15
Capitolul II. Achizitia Cargus de catre DHL - implementarea cu succes a unei achizitii 2.1. Scurt istoric al celor doua companii: Cargus, DHL 18
2.2. DHL Romania 20
2.3. Obiectiv propus si realizat: achizitia Cargus de catre DHL Romania 21
2.4. Valori corporative 24
2.5. Analiza mediului extern si intern 24
2.5.1. Consideratii generale privind contextul economic intern si international 25
2.6. Procesul de integrare 26
2.7. Clientii DHL - Cargus 35
2.8. Principalii competitori. 36
2.9. Analiza SWOT 40
Concluzii 43
Bibliografie 45


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
,,Atunci cand timpul si mijloacele pentru atingerea scopurilor sunt limitate si susceptibile de utilizari alternative, comportamentul imbraca in mod necesar forma alegerii."
Lionel Robbins
O data cu trecerea anilor, activitatea economica de realizare a investitiilor in context international a devenit o preocupare din ce in ce mai ampla si mai discutata. Ea se fundamenteaza pe necesitatea construirii si dezvoltarii de intreprinderi, obiective social culturale si administrative, instalatii militare, prospectiuni geologice (Bran, Costica, 2003: 348). Uneori, in special in cazul unor afaceri de mari dimensiuni, infiintarea unei noi firme este mult prea costisitoare. In astfel de situatii, cumpararea unei afaceri existente poate fi o optiune mult mai buna, chiar daca poate fi dificila identificarea unei afaceri de vanzare in domeniul de interes al intreprinzatorului.
Tranzactiile cu firme au devenit parte din viata de zi cu zi, reprezentand poate unul dintre cele mai energice si in continua miscare domenii de activitate din cadrul finantelor corporative. Aproape ca nu exista anunturi in mass-media care sa nu includa noutati despre noile achizitii sau fuziuni si despre valorile record implicate 
Fuziunile si achizitiile reprezinta o mare parte a lumii financiare. In fiecare zi, bancherii de investitii din toata lumea aranjeaza tranzactii, care sa aduca companii separate impreuna, pentru a forma companii mari si puternice. Cercetarile asupra fuziunilor si achizitiilor sunt in continua crestere, pe masura ce aceste forme de dezvoltare si reorganizare sunt tot mai frecvent adoptate de organizatii. In ciuda succesului asteptat, mai mult de jumatate din aceste combinatii organizationale esueaza. Desi argumentele economice si strategice care stau la baza acestui tip de tranzactii organizationale sunt larg acceptate, acestea s-au dovedit a fi inadecvate pentru o serie de consecinte negative importante ale acestor evenimente organizationale, si anume: rata ridicata a demisiilor voluntare, neprezentarea la locul de munca, comportamentul contraproductiv, sabotajul, furtul si stresul ocupational.
Obiectivul acestei lucrari este de a pune la dispozitie o serie de concepte legate de achizitii si fuziuni, abordand aspecte referitoare la esecul acestora sau factorii de succes, impactul pe care il au asupra economiei, precum si formele si motivatiile unei achizitii de firme. Voi incerca sa scot in evidenta faptul ca strategia achizitiilor de firme este unul din cele mai discutate subiecte ale managementul strategic al ultimului deceniu, aceasta datorandu-se faptului ca amploarea pe care au luat-o este covarsitoare, iar efectele lor pot fi observate in fiecare tara.
Lucrarea de fata este structurata in doua parti: o parte teoretica si o parte practica, aceasta din urma reiesind ca o consecinta logica a partii teoretice.
Prima parte a lucrarii aduce in discutie subiecte conceptuale, precum definirea achizitiilor si fuziunilor, ce se urmareste printr-o achizitie, formele acesteia dar si motivatiile care determina alte firme sa declanseze o achizitie, toate acestea executandu-se sub egida unui cadru legislativ.
Ca o legatura cu situatiile discutate anterior, se va trece discret catre partea a doua a lucrarii in care va fi prezentata achizitia companiei de curierat Cargus de catre compania de curierat rapid, DHL Romania. Mi-am propus sa nu fie doar o prezentare a unor strategii la nivel de management al uneia sau a doua firme, ci am dorit a fi atat o trecere in revista a unor companii, cat si o informare asupra conceptului de achizitie. Astfel ca, in prima faza am redat un scurt istoric al celor doua companii, trecand apoi catre obiectivul propus si realizat, si anume, achizitia Cargus de catre DHL Romania. Tot aici, am adus in discutie procesul de integrare si impactul pe care aceasta achizitie l-a avut asupra departamentelor implicate, urmand sa se treaca spre identificarea oportunitatilor si a modalitatilor prin care integrarea celor doua companii sa fie un succes. De asemenea, am adus in discutie principalii competitori ai celor doua companii, urmand ca ulterior sa inchei cu o analiza succinta a unor caracteristici legate de puncte forte, puncte slabe, oportunitati si amenintari. 
De fapt, un element esential si auxiliar care m-a animat in scrierea acestei lucrari a fost si dorinta de a ma informa practic la locul de munca si de a descoperi intregul proces al unei achizitii, recunoscand ca am fost ajutata in mod direct de faptul ca am fost implicata in acest proces. 
Capitolul I.
Achizitii si fuziuni - aspecte generale
Achizitiile si fuziunile au devenit, in ultima perioada, un element esential al strategiei corporatiste. Fuziunile si achizitiile sunt o forma populara de crestere si completare a decalajului de capacitati, prin simplul motiv ca ele pot fi asimilate foarte usor de catre partile implicate. Intrecerea pentru crestere si avantaje competitive este de fapt o cursa pentru a vedea care sunt firmele care pot adauga capacitati sau care pot accesa noi piete intr-un stil rapid, nu doar dezvoltandu-se intern - un proces uneori destul de incet pentru piete competitive - ci si prin crearea unor relatii externe. In actualul mediu de afaceri, posibilitatea de a realiza fuziuni si achizitii de succes a devenit o competenta de baza si o sursa de avantaj competitiv O abordare pragmatica si disciplinata a procesului de achizitie a unei companii creste sansele de succes.
Integrarea post-fuziune/ post-achizitie - reuniunea cu succes a companiilor dupa semnarea acordului, utilizandu-se de tot ceea ce aduce fiecare companie in parte pentru a se infaptui un maximum de valoare - reprezinta provocarea majora.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tranzactii pe Piata de Curierat.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Bran, Paul, Costica, Ionela, 2003, Economia activitatii financiare si monetare internationale, Ed. Economica, Bucuresti
Calugar, Alexandra, 2006, Noi forme de internationalizare - Aliante si cooperari, Ed. Lumen, Iasi
Dijmarescu, Ion, 2010, Restructurarea firmelor in conditii de criza, Ed. C. H. Beck, Bucuersti
Gavrila Ilie, Gavrila Tatiana, Popescu Anisia, 2006, Mediul concurential si politica Uniunii Europene in domeniul concurentei, Colectia Prelegeri Nr. 14, Ed. Economica, Bucuresti
Hitt M., Ireland R., Harrison J., 2006, Mergers and Acquisitions: A Value Creating or Value Destroying Strategy?, Ed. Blackwell
Hurduzeu, Gheorghe, 2002, Achizitiile de firme pe piata de capital, Ed. Economica, Bucuresti
Hurduzeu, Gheorghe, 2003, Achizitii si fuziuni de firme: cazuri celebre, Ed. Economica, Bucuresti
Mosteanu, Tatiana, 2000, Concurenta. Abordari teoretice si practice, Ed. Economica, Bucuresti
Porter Michael, 2008, On competition, Ed. Harvard Business Publishing
Porter Michael, 2001, Strategie concurentiala, Ed. Teora, Bucuresti
Sherman A, Hart M, 2006, Mergers and acquisitions from A to Z, Ed. Amacon
Sun-Tzu, Arta razboiului, 2003, Ed. Antet, Bucuresti
Voinea, Liviu, 2007, Corporatiile transnationale si capitalismul global, Ed. Polirom, Iasi


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!