Trasaturile clasei de elevi ca grup social - Sintalitatea

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE. 3
CAPITOLUL I CLASA DE ELEVI PREZENTATA CA UN COLECTIV. 4
1.1 Definirea colectivului de elevi. 4
1.2. Caracteristicile grupului de elevi. 5
1.3. Etapele devenirii colectivului de elevi. 7
1.4. Sintalitatea colectivului si personalitatea elevilor. 8
CAPITOLUL II METODE DE CUNOASTERE A ELEVULUI SI A COLECTIVULUI DE ELEVI. 12
2.1. Principalele metode de cunoastere. 12
2.2. Metode de invatamant. 17
2.3. Efectul educatorului. 18
2.4. Constructia identitatii sociale si individuale a elevului. 20
CAPITOLUL III SINTALITATEA CLASEI DE ELEVI IN SCOALA GIMNAZIALA I-VIII CORNUTEL CARAS SEVERIN. 22
3.1. Prezentarea generala a cercetarii. 22
3.2. Cercetarea calitativ. 23
3.2.1. Prezentarea generala a structurii cercetarii calitative . 23
3.2.2. Realizarea cercetarii calitative. 24
3.2.3. Interpretarea rezultatelor cercetarii. 28
3.2.4. Concluziile cercetarii . 36
3.2.5.Aplicabilitatea concluziilor . 36
Concluzii. 50
Bibliografie . 51
Anexe. 53


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Invatarea eficienta are urmatoarele caracteristici: este intotdeauna secventiala si contextualizata, este un proces individual chiar si atunci cand se realizeaza prin cooperare si colaborare in cadrul grupului, presupune anumite dificultati, dar a caror depasire amelioreaza invatarea din etapele ulterioare, produce satisfactii si conduce la autorealizare (implinirea individului).
Activitatea unui profesor sta sub semnul obtinerii eficientei in activitatea sa de formare si de informare a elevilor (obiectivul pe termen scurt al activitatii profesorului). Eficienta este raportul intre performantele obtinute in solutionarea unei probleme si efortul depus pentru obtinerea lor. 
Eficienta invatarii este observata in capacitatea elevului de a rezolva relativ usor, cu promtitudine si rapiditate situatii problema diverse, cu un grad sporit de dificultate, de a face fata cu succes oricaror solicitari, provocari.
Lucrarea TRASATURILE CLASEI DE ELEVI CA GRUP SOCIAL. SINTALITATEA este impartita in trei capitole. 
Primul capitol se numeste Clasa de elevi prezentata ca un colectiv si prezinta aspecte ale elevului si grupurilor de elevi, si etapele formarii colectivelor de elevi. In finalul capitolului se prezinta anumite caracteristici ale sintalitatii colectivului de elevi.
Capitolul secund numit, Metode de cunoastere a elevului si a colectivului de elevi incepe cu putine notiuni introductive si principalele metode de cunoastere a elevului si colectivului. Pe parcursul capitolului se ofera detalii ale metodelor de invatamant si efecte educatorului asupra elevului. Capitolul se incheie cu constructia identitatii sociale si individuale ale elevului.
Ultimul capitol Cercetare directa cu privire la sintalitatea in ciclul primar ofera cateva detalii concrete printr-un exemplu pus in aplicare. Pe parcursul capitolului se pune accent pe cercetarea in sine.
CAPITOLUL I
CLASA DE ELEVI PREZENTATA CA UN COLECTIV
1.1 Definirea colectivului de elevi
A cunoaste elevul inseamna a-ti da seama de interesele, inclinatiile si aptitudinile sale, de bagajul cunostintelor, de nivelul proceselor intelectuale, afective si volitionale, al motivatiilor si aspiratiilor sale, precum si de valoarea sa caracterial-temperamentala; deci, inseamna a defini personalitatea elevului prin intermediul elementelor ei caracteristice. A cunoaste mai inseamna a surprinde nivelul dezvoltarii fizice in conformitate cu cerintele varstei, care poate influenta favorabil sau nefavorabil formarea personalitatii.
Structura colectivului de elevi este generata de interrelatiile ce se stabilesc intre membrii sai. Tinand seama de continutul si modul de functionare a acestor relatii, putem delimita doua structuri fundamentale: o structura formala si una informala. 
Prima, structura, formala, apare ca urmare a investirii lor oficiale cu roluri. Investirea se poate face, fie de catre colectiv, in totalitatea sa, fie de catre invatator sau profesor. In urma investirii, cu asemenea roluri, vor aparea in mod firesc liderii oficiali.
Cea de a doua structura a colectivului, informala, nu este impusa si reglementata de catre cei care detin anumite functii, ea este un rezultat spontan al relatiilor intersubiective ce se stabilesc intre membrii colectivului. Ea are un caracter predominant afectiv, bazat pe legaturi de: simpatie, antipatie si indiferenta .
Relatiile interpersonale din interiorul colectivului de elevi pot fi analizate si interpretate din doua unghiuri de vedere, unul referindu-se la atitudinea elevului fata de ceilalti colegi, la sentimentele de simpatie, antipatie si indiferenta pe care le nutreste fata de acestia, iar altul la modul in care colegii sai, ori colectivul, in ansamblu, raspund prin aceleasi sentimente adresate fiecarui elev. In primul caz avem de a face cu ceea ce se intelege prin expansiunea sociala, iar in cel de-al doilea caz cu incluziunea sociala. Structura informala rezulta din corelarea celor doua tendinte specifice relatiilor interpersonale .


Fisiere in arhiva (1):

  • Trasaturile clasei de elevi ca grup social - Sintalitatea.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Antonesei, Liviu (coord.), Ghid pentru cercetarea educatiei, Editura Polirom, Iasi, 2009.
2. Barsanescu, Stefan, Pedagogia practica, vol. I, Stiinta artei didactice (cu planuri de lectii), Editura Scrisul Romanesc, Craiova, 2010.
3. Bernat, Simona Elena, Tehnica invatarii eficiente, Presa Universitara Clujeana, Cluj-Napoca, 2003.
4. Bodistean, Florica, Literatura pentru copii si tineret dincolo de story, Casa Cartii de Stiinta, Cluj-Napoca, 2007.
5. Burlea, Georgeta, Tulburarile limbajului scris-citit, Editura Polirom, Iasi, 2007.
6. Cerghit, I. Metode de invatamant. Editia a IV-A, revazuta si adaugita, Ed. Polirom, Iasi 2006.
7. Cerghit, I., Neacsu, I, Negret, I.D., Panisoara, I.O., Prelegeri pedagogice, Editura Polirom, Iasi, 2006.
8. Comanescu, Ioan, Prelegeri de didactica scolara, Editura Imprimeriei de Vest, Oradea, 2003.
9. Constantin Cucos, ,,Pedagogie" (editia a II-a revizuita si imbunatatita), Editura Polirom, Iasi, 2002.
10. Cristea, Sorin (coord.) Curriculum pedagogic. Vol. I si II, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 2006.
11. Cristea, Sorin. Fundamentele pedagogiei, Ed. Polirom, Iasi 2010. 
12. Cristea, Sorin, Teorii ale invatarii. Modele de instruire. Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 2005.
13. Cucos, Constantin. Psihopedagogie, Editura Polirom, Iasi 2008.
14. Duta, Nicoleta. Empatia in scoala, Cunoastere, comunicare, competenta, Editura Universitara, Bucuresti 2010. 
15. Elena, Joita (coordonator), "Pedagogie si elemente de psihologie scolara", Ed. Arves, Bucuresti, 2003.
16. Ilica, Anton, Pedagogia moderna, Editura Universitatii Aurel Vlaicu Arad, 2006.
17. Ilica, Anton; Herlo, Dorin, Aspecte metodologice privind cercetarea pedagogica, Editura Universitatii Aurel Vlaicu Arad, 2007.
18. Ioan, Cerghit, "Metode de invatamant", Editura Polirom Bucuresti. 2006.
19. Iucu, Romita, Formarea cadrelor didactice. Sisteme, politici, strategii, Editura Humanitas Educational, Bucuresti, 2007.
20. Jinga, I., Istrate, E. Manual de pedagogie, Ed. All, Bucuresti 2006. 
21. Nicola, Ioan, Tratat de pedagogie scolara. Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2006.
22. Oprea Olga, ,,Tehnologia instruirii", Editura Didactica si Pedagocica Bucuresti, 2000.
23. Panisoara, I.O., Comunicarea eficienta. Metode de interactiune educationala, Ed. Polirom, Iasi 2009.
24. Panisoara, I, O., Profesorul de success. 59 de principii de pedagogie practica, Ed. Polirom, Iasi 2009.
25. Platon Ana, Paduraru Veronica, ,,Matematica pentru perfectionarea invatatorilor", Ed. Spiru Hret, Iasi, 2000.
26. Potolea, D., Manolescu, M., Teoria si practica evaluarii educationale, Ministerul Educatiei si Cercetarii, Bucuresti 2005. 
27. Potolea, D., Neacsu, I., Iucu, R., Panisoara, I.O., (coord.). Pregatirea psihopedagogica. Manual pentru definitivat si grad didactic II. Ed. Polirom, Iasi 2008. 
28. Salavastru, D., Psihologia educatiei, Editura Polirom, Iasi, 2004.
29. Scarneci, Florentina, Indrumar de cercetare calitativa in stiintele socio-umane, Editura Universitatii ,,Transilvania" Brasov, 2006.
30. Stanciulescu, Elisabeta, 1996, Teorii sociologice ale educatiei, Ed. Polirom, Iasi.
31. Tomsa, Gheorghe, Psihologia scolara si prescolara, Ed. Coresi, Bucuresti, 2005.
32. Venera, Mihaela, Cojocaru, "Teoria si metodologia instruirii", Ed.Didactica si Pedagogica Bucuresti, 2008.
33. *** O.M. 5242/02.10.2006 privind Programa activitatilor instructiv-educative in gradinita de copii, pentru gradinitele cu predare in limba maghiara, Limba Romana v. anexa, www.edu.ro/index.php/legaldocs/6729. 
34. *** Caietul profesional al educatoarei, Editura Omfal Esential, Bucuresti, 2006.
35. *** Didactica. Revista de specialitate pentru cadrele didactice, Rovimed Publishers, Bacau, nr. 1/aprilie 2008.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!