Turismul Cultural

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere
Cap. I. - Turismul cultural
1.1. Conceptul de turism cultural
1.2. Evolutia turismului cultural
1.3. Caracteristicile turismului cultural
1.4. Motivatia turistica culturala
1.5. Resursele si formele turismului cultural
1.6. Impactul turismului asupra culturii
Cap. II. - Piata turismului cultural
2.1. Caracteristicile pietei turismului cultural
2.2. Cererea pentru turismul cultural
2.2.1. Consumatorul turistic cultural
2.2.2. Factorii care influenteaza cererea turistica culturala
2.3. Oferta turistica culturala
2.3.1. Oferta turistica culturala europeana
2.3.2. Touroperatorii turistici
2.3.3. Desfacerea produselor turistice
2.4. Tendinte majore pe care le inregistreaza piata turismului cultural
Cap. III. - Turismul de pelerinaj
3.1. Scurta prezentare
3.2. Perspectiva istorica a pelerinajului
3.3. Scopurile pelerinajului
3.4. Impactul economic al pelerinajului
3.5. Pelerinajul in Israel
3.6. Pelerinajul in Spania
3.7. Pelerinajul in Grecia
Cap. IV. - Turismul cultural in Romania
4.1. Potentialul turistic cultural al Romaniei
4.2. Strategii de promovare ale turismului cultural romanesc
4.2.1. Promovarea interna
4.2.2. Integrarea turismului cultural romanesc in cel european
4.3. Pelerinajul in Romania
Concluzii
Bibliografie
Anexe


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Turismul depinde intr-o mare masura de o "imagine" creata si care se adreseaza in mod direct turistilor. Consumatorii acestei "imagini" care detin o identitate proprie demna de apreciat sunt nevoiti sa o caute si in cele din urma sa plateasca o suma de bani in schimbul acesteia. Industria turistica este condusa pe baza marketingului unor asemenea imagini. Brosurile si campaniile publicitare invoca tot mai adesea descrieri atractive ale diferitelor destinatii turistice. Prin crearea acestor imagini cultura "se vinde". Intr-o epoca a unei accesibilitati deosebite existente in cazul destinatiilor de natura exotica, de raspandire a informatiilor precum si a dorintei pentru ceva cu totul diferit determina rolul deosebit ce revine culturii in diferentierea destinatiilor turistice, fie ca ea este reala, perceputa sau produsa.
Analizand procesul de dezvoltare al turismului cultural prin formele sale variate s-a descoperit unul dintre paradoxurile turismului modern care se manifesta prin tensiunea existenta intre telul economic al dezvoltarii turismului si impactul social si cultural al acestuia. Cultura devine o forma transformata, un proces prin care persoanele sau grupurile se implica in activitati culturale si prin care anumite aspecte sunt reunite pentru a da nastere unui produs. Identitatea si imaginea produsului sunt aduse la cunostinta publicului prin intermediul campaniilor publicitare. In acest proces de schimbare a produsului apare pericolul culturii privita ca un ,,bun", iar autenticitatea ei poate dispare sau cultura este creata in special pentru a atrage turistii.
Societatea moderna este dominata de imaginea unor produse globale, cum ar fi Coca-Cola sau McDonald's si de personalitati internationale de la George W. Bush la Luciano Pavarotti, prezentate pe toate canalele de televiziune. Cea mai mare dilema cu care se confrunta astazi oamenii de stiinta si gazdele turistice este reprezentata de faptul ca sustinerea cererii si extinderea culturii sunt sustinute pe baza dezvoltarii turismului, dar se pot astfel mentine autenticitatea si sensul acesteia? Rolul turismului, in cadrul economiei mondiale este de o deosebita importanta, daca se are in vedere ponderea sa in cadrul comertului cu servicii. Turismul reprezinta atat o componenta majora a acestuia, cat si cea mai importanta marfa a comertului mondial cu marfuri, dupa petrol. Turismul cultural este una din cele mai reprezentative forme de turism, iar justificarea importantei sale in cadrul economiei mondiale este inutila.
La scara mondiala cercetarea fenomenului turistic evidentiaza cursul sau ascendent si o dinamica ce reflecta transformari profunde in viata economica si sociala. Astfel, Consiliul Mondial pentru Turism ( World Travel and Tourism Council ) a estimat in 1997 o pondere de 10,7% a turismului din produsul intern brut global, iar pana in 2006 se asteapta o crestere de aproximativ 11,5 procente. Turismul international inregistreaza, de asemenea, o evolutie pozitiva. Organizatia Mondiala a Turismului apreciaza ca 7% din populatia lumii va calatorii in afara granitelor in 2020. Astfel, turismul international influenteaza volumul comertului si al castigurilor in devize.
Dezvoltarea economiei statelor lumii, reducerea barierelor comerciale si implicit largirea schimburilor economice si culturale internationale, servicizarea si globalizarea au condus la cresterea numarului participantilor la miscarea turistica. Organizatia Mondiala a Turismului plaseaza turismul in primele cinci categorii de produse pentru export intr-o proportie de 83%, pentru cea mai mare parte a tarilor lumii. De asemenea, datorita expansiunii sale turismul atras o mare parte a populatiei ocupate in munca ( una din 10 persoane ocupate in munca este angajata in turism ), cu efecte directe, indirecte si induse asupra acesteia.


Fisiere in arhiva (1):

  • Turismul Cultural.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!