Turismul International - Semnificatii Conceptuale

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I 
TURISMUL INTERNATIONAL SEMNIFICATII CONCEPTUALE, ROL SI CONEXIUNI 5
1.1. Turismul international, rolul si legatura lui cu celelalte ramuri ale economiei 5
1.2. Limitele socio-economice, culturale si ecologice ale turismului international 10
CAPITOLUL II 
TOUROPERATORII 14
2.1. Functiile si riscurile touroperatorului 15
2.2. Categorii de touroperatori 18
2.3. Strategii pentru vanzarea calatoriilor 19
2.4. Firme touroperatoare in turismul mondial 20
2.4.1. Touroperatori din Marea Britanie 21
2.4.2. Touroperatori din Germania 23
2.4.3. Touroperatori din Franta 24
2.4.4. Touroperatori din Olanda,Elvetia si tarile Scandinave 25
2.4.5. Touroperatori din America de Nord 26
2.4.6. Touroperatori din Japonia 27
2.4.7. Touroperatori din Romania 28
CAPITOLUL III 
THOMAS COOK UNUL DINTRE CEI MAI MARI TOUROPERATORI DIN LUME 30 
3.1. Prezentarea generala a companiei 30
3.2. Strutura companiei 34
3.3. Misiunea, politica, produsele si serviciile companiei 36
3.3.1Misiunea companiei 36
3.3.2 Politica companiei 36
3.3.3 Produsele si serviciile companiei 37
CAPITOLUL IV
STUDIU DE CAZ: AGENTIA TOUROPERATOARE THOMAS COOK - BELGIA 38
4.1. Scurt istoric 39
4.2 Statistici geografici si demografici ai Belgiei 39
4.3. Volumul turistilor belgieni in afara tarii 39
4.4. Caracteristicile ofertei operatorului de turism Thomas Cook Belgium 40
4.4.1. Caracteristici socio demografice 40
4.4.2. Tipuri de cazare 40
4.4.3. Organizarea calatoriei 41
4.4.4. Folosirea internetului 42
4.4.5. Modul de informare practicat 42
4.4.6. Politica de comercializare a pachetelor 43
CONCLUZII 44
BIBLIOGRAFIE 46


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Motto:
"Un calator fara cunoastere e ca o pasare fara aripi"
Kotler ,Philip
La inceputul mileniului trei, industria turismului si a calatoriilor reprezinta, pe plan mondial, cel mai dinamic sector de activitate, constituind, in acelasi timp, cel mai important generator de locuri de munca. 
Fenomen complex, economic, cultural, social si cu vocatie ecologica, turismul reprezinta sansa evadarii din stresul vietii, posibil uneori chiar si numai in imaginatia noastra. Ce poate fi mai relaxant si incitant decat ideea petrecerii timpului liber pe malul marii, escaladand muntii sau pur si simplu ideea intoarcerii la natura, la viu si nepoluat, la ceea ce intruchipeaza ecoturismul. Toate acestea adunate formeaza imaginea unei vacante perfecte, a unei relaxari visate de omul secolului XXI.
Turismul, fenomen economico-social specific civilizatiei moderne, puternic ancorat in viata societatii si ca atare, influentat de evolutia ei, reprezinta ansamblul de masuri puse in aplicare pentru organizarea si desfasurarea unor calatorii de agrement sau in alte scopuri, realizate fie prin intermediul unor organizatii, societati sau agenti specializati, fie pe cont propriu, pe o durata limitata de timp, precum si industria care concura la satisfacerea nevoilor turistice.
Schimbarile politice si socio-economice au determinat ca in foarte multe tari ale lumii sa creasca, de la an la an, numarul vacantelor si calatoriilor turistice, in interiorul si exteriorul granitelor. Varietatea activitatilor din domeniul turismului, legaturile existente intre acestea si alte ramuri ale economiei nationale, au facut ca turismul sa devina o adevarata industrie, al carei rol se gaseste mereu in ascensiune. Privit ca un sector economic distinct, turismul include o gama variata de servicii si anume: servicii de publicitate si promovare, informare, cazare, alimentatie publica, tratament balnear, agrement si divertisment variat.
Turismul este o activitate care afecteaza societatea in diferite moduri si care are un impact profund asupra vietii sociale, culturale si economice. Mai mult decat o problema de obicei sau un set eterogen de activitati economice, turismul a devenit un factor determinant in vietile a milioane de oameni; este cel mai bun mediu pentru descoperiri si contacte directe; el devine calea ideala de intalnire a oamenilor, de promovare a pacii si intelegerii intre natiunile lumii.
Turismul afecteaza o gama larga de domenii: ocuparea fortei de munca, dezvoltarea regionala, educatia, mediul, protectia consumatorului, sanatatea, siguranta, cultura, noile tehnologii, transporturile, finantele si taxele, pentru a numi doar cateva.
Acest fapt poate fi argumentat daca luam in considerare ramurile economiei care beneficiaza de pe urma turismului. Ramurile adiacente turismului care beneficiaza direct de pe urma acestuia sunt urmatoarele: agentiile de transport, touroperatorii, hotelurile sau alte spatii de cazare, restaurantele si industria alimentara, companiile de transport, centrele de informare turistica, parcurile de distractii, centrele sportive, asociatiile din industria turistica, producatorii de suveniruri, producatorii de echipament de calatorie, industria de spectacole, aeroporturile, asigurarile de calatorie, artizanii, organizatiile culturale, sistemele de distributie globala si de rezervari, publicistii si distribuitorii de literatura turistica si harti, precum si casele de schimb.
Turismul este un complex de servicii si produse ce vin in intampinarea cererii consumatorilor sau a sectorului public pentru calatoria interna si in strainatate. Este foarte descentralizat si inclus in economie datorita mobilitatii si varietatii trebuintelor turistilor, precum si datorita serviciilor si produselor adiacente turismului care sunt achizitionate inainte si uneori dupa calatorie.
Iata de ce turismul se numara printre primele industrii in plina dezvoltare din Europa si din intreaga lume. El este considerat industria cea mai infloritoare din lume, fara sa dea semne de declin in secolul XXI, avand o contributie majora la dezvoltarea sectorului tertiar. 
Activitatea turistica depinde intr-o mare masura de autoritatile publice: de exemplu, un prestator de servicii turistice nu poate sa-si atraga clientii numai prin calitatea produsului, ci trebuie sa ia in considerare si calitatea infrastructurii, frumusetea si calitatea mediului natural si social, la fel ca si nivelul altor servicii distribuite in zona. Nu sta numai in puterea industriei turismului sa controleze toti acesti factori. 
Acest sector al economiei, uneori constituie sansa relansarii dupa o perioada de criza, alteori este cartea de vizita pentru multe tari, dar cel mai adesea se constituie si intr-!o sursa pentru degradarea mediului.
Turismul a suferit schimbari fundamentale in ultima perioada si va continua sa se dezvolte in viitor. 
O trasatura dominanta a turismului actual o reprezinta nivelul considerabil al investitiilor care se fac pentru tehnologii moderne, in special in domeniul tehnicii de calcul. Procesul de globalizare va fi insotit de concentrarea si integrarea pe verticala a sectorului privat, in special sub forma unui grup de companii avand in esenta interese comune. Companiile aeriene, lanturile hoteliere sau touroperatorii au deja filiale in intreaga lume si acopera aspectele majore ale cererii turistice internationale prin sistemele proprii de distributie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Turismul International - Semnificatii Conceptuale.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!