Turismul montan în județul Brașov - Studiu de caz Râșnov

Cuprins licență Cum descarc?

Capitolul I Organizarea si amenajarea spatiului turistic montan din Romania
1.1. Conceptii si strategii de amenajare si de dezvoltare a turismului montan romanesc
1.1.1 Amenajarea spatiului turistic montan - evolutie, dimensiuni
1.1.2 Particularitati ale domeniului schiabil si dotarile acestuia
1.2. Politicile nationale in domeniul amenajarii si echiparii turistice a muntelui
1.3. Conceptii internationale privind amenajarea turistica a zonei montane
Capitolul II Turismul montan in judetul Brasov
2.1 Dimensiuni ale domeniului schiabil amenajat
2.2 Baza tehnico-materiala a turismului montan brasovean in perioada 2007-2015
2.3 Evolutia circulatiei turistice 2007-2015
2.4 Modalitati de promovare a turismului brasovean
Capitolul III Prezentarea de ansamblu a statiunii Rasnov
3.1 Incadrarea in teritoriu. Limite si vecini 
3.2 Caile de acces
3.3 Rolul factorului istoric al dezvoltarii turistice in spatiul analizat
3.4 Potentialul economico-social al statiunii
Capitolul IV Resursele turistice ale statiunii turistice Rasnov
4.1 Resursele turistice naturale 
4.1.1 Relieful
4.1.2 Clima
4.1.3 Hidrografia
4.1.4 Biodiversitatea
4.2 Resurse turistice antropice
4.2.1. Edificiile religioase si cultural-istorice
4.2.2. Resursele turistice de natura etnografica
Capitolul V-Infrastructura si circulatia turistica in statiunea Rasnov,in perioada 2007-2015
5.1 Baza tehnico-materiala turistica
5.1.1 Unitatile de cazare turistica 5.1.2 Unitatile de alimentatie pentru turism
5.1.3 Unitati de agreement
5.1.4 Mijloace de transport pentru turisti
5.2 Analiza circulatiei turistice
5.2.1 Forme de turism practicate 5.2.2 Evolutia numarului de turisti
5.2.3 Evolutia numarului de innoptari
5.2.4 Densitatea turistica
5.2.5 Durata medie a sejurului
Capitolul VI Propuneri privind dezvoltarea durabila a turismului montan in statiunea Rasnov 
6.1. Propuneri personale
6.2. Strategii
6.3. Planuri de dezvoltare turistica
6.4. Analiza S.W.O.T. a dezvoltarii turistice a statiunii X
6.5. Impactul activitatilor turistice asupra mediului / Propuneri de dezvoltare durabila a zonei / Conservarea biodiversitatii mediului
Concluzii
Bibliografie


Extras din licență Cum descarc?

Turismul montan reprezinta o activitate foarte apreciata de catre turistii din intreaga lume. In ultimul a secol a cunoscut dezvoltari la scara larga,din toate punctele de vedere,devenind nu numai o destinatie de vacanta si petrecere a timpului liber,ci si o foarte importanta sursa economica a tarilor care beneficiaza pe suprafata teritoriului de regiuni montane.
Motivul pentru care am ales ca aceasta tema sa reprezinte lucrarea mea de licenta a fost acela de a scrie despre studii din turism si alimentatie publica,reprezentand studiile pe care le-am inceput in anii de liceu.
Lucrarea are o foarte mare importanta informativa si culturala,fiind prezentate formele turismului montan national si international.
Obiectivele acestei lucrari de licenta sunt scoaterea in evidenta a trasaturilor turismului montan,promovarea fenomenului,a valorilor naturale si culturale prezente in regiunile montane.
Capitolul I Organizarea si amenajarea spatiului turistic montan din Romania
De-a lungul timpului,pentru organizarea si amenajarea spatiului turistic montan din Romania,s-a elaborat o serie de criterii si strategii privind structura de amenajare turistica.
Este foarte important ca mediul antropic sa se imbine intr-un mod cat mai armonios cu cel natural,iar mediului montan sa-i fie respectata forma sa naturala,si sa i se mentina conservarea.
1.1.Conceptii si strategii de amenajare si de dezvoltare a turismului montan romanesc
Turismul montan romanesc a cunoscut in ultimii ani un proces benefic de dezvoltare. Tot mai multi investitori straini,dar si din tara isi arata interesul de a investi in amenajarea turismului montan romanesc datorita conservarii foarte bune a mediului,dar si a reliefului si a climei ce permit turismului sa se dezvolte in regiunile montane din Romania. 
Pentru crearea unor strategii de amenajare turistica,trebuie sa se tina cont de urmatorii factori:
- circulatia turistica
- structurile de primire
- efectele de natura economic
- fondul turistic (natural sau antropic)
- fonduri naturale,omenesti si economice corespunzatoare pentru amenajarea turismului.
Tinand cont de factorii de mai sus enumerati,scopurile centrale de amenajare sunt:
- fructificarea randamentului turismului montan
- protejarea mediului inconjurator
- fondul turistic (natural sau antropic)
- cresterea numarului de turisti
- ocrotirea mediului 
Formarea strategiilor de amenajare turistica necesita fonduri economice considerabile si o foarte buna organizare turistica.Durata de realizare a proiectelor de amenajare poate fii pe perioade de timp scurte (1-2 ani),medii (3-5 ani) si pe perioade lungi (6-10 ani).
Exista diferite forme de strategii de amenajare turistica,putand varia,datorita zonei,a reliefului,a climei etc.Cele mai cunoscute strategii sunt:
a)strategia de adaptibilitate,ce presupune adaptarea constanta in functie de nevoile si cererile turistilor,oferta turistica evoluand constant.
b)strategia de originalitate,unde se cauta diferentierea de alte zone si statiuni montane,prin specificul locului,constructiilor,amenajarii etc.
c)strategia de variatie,ce presupune diversificarea serviciilor oferite turistilor,in mod special se pune accentul pe variatia dotarilor de agrement,a traseelor turistice etc.
Pentru crearea strategiilor de amenajare trebuie sa se tina cont de pozitionarea statiunilor,care pot fii localizate marginal (la marginea oraselor,aproape de munti,unde sunt existente facilitati pentru practicarea sporturilor de iarna ex:Poiana Brasov),liniar,pe trecatorile naturale montane (Rasnov) sau alpina (situate pe munte).
Conceptele de amenajare
Conceptul de stabilitate- amenajarea va fii de natura fixa,neexistand posibilitatea unor variatii de aranjament.
Conceptul originalitatii- reprezinta conceptul unic,zona turistica se diferentiaza de celelalte prin elemente de originalitate,nemaiintalnite.
Conceptul de independenta- este conceptul in care economia si turismul sunt strans legate,acesti factori depinzand in mod egal unul de celalalt.
Conceptul de multivalenta- reprezinta acel tip de amenajare cat mai variata,in care oferta turistica atrage o masa mai larga de turisti,datorita abundentei facilitatilor cu care este dotata.


Fisiere în arhivă (1):

  • Turismul montan in judetul Brasov - Studiu de caz Rasnov.docx

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

1.Baltaretu, Andreea, prof.univ.dr., Amenajarea turistica a teritoriului, Editura Universitara, Bucuresti 2013
Surse de internet:
2.http://www2.unitbv.ro/LinkClick.aspx?fileticket=hkOCR-YBk5M%3D&tabid=4579-cap I
3.http://www.scritub.com/geografie/turism/Strategii-de-amenajare-turisti441814810.php-cap I
4.http://documents.tips/documents/amenajarea-turistica-a-zonei-montane-5599401656b87.html-cap I
5.https://ro.wikipedia.org/wiki/ONT_Carpa%C8%9Bi-Cap I
6.http://documents.tips/documents/amenajarea-turistica-a-zonei-montane-55a35d3da9a42.html-cap I
7.http://www.qreferat.com/referate/turism/Turismul-montan-aspecte-genera318.php-cap I
8.https://www.scribd.com/doc/27549910/Licenta-turismul-cap II
9.http://www.qreferat.com/referate/turism/BAZA-TEHNICOMATERIALA-A-TURISM849.php-cap II
10.http://site.judbrasov.ro/upload/files/8_Turism+SWOT.pdf-cap II
11.http://www.turculturalbrasov.ro/recomandari/gastronomie/unitati-de-alimentatie-publica-din-tara-barsei.html-cap II
12.http://www.skytrip.ro/agrement-in-judetul-brasov.html-cap II
13.https://www.scribd.com/doc/27978016/promovare-in-Turism-cap II
14.http://www.brasovtourism.eu/-cap II
15.http://obiective-judetul-brasov.viaromania.eu/-cap II
16.https://ro.wikipedia.org/wiki/R%C3%A2%C8%99nov-cap III
17.http://www.prefecturabrasov.ro/upload/files/RASNOV.htm-cap III
18.http://www.rasnov-turism.ro/orasul-rasnov/staiune-turistic-de-interes-naional-cap III
19.https://ro.wikipedia.org/wiki/R%C3%A2%C8%99nov-cap IV
20.http://vacantareusita.ro/pestera-valea-cetatii-un-monument-al-naturii/-cap IV
21.https://ro.wikipedia.org/wiki/Mun%C8%9Bii_Carpa%C8%9Bi#Apele-cap IV
22.https://ro.wikipedia.org/wiki/V%C3%A2nturi_din_Rom%C3%A2nia-cap IV
23.https://ro.wikipedia.org/wiki/Bioclimat#Clasificarea_bioclimatelor_din_Rom.C3.A2nia-cap IV
24.http://enrin.grida.no/htmls/romania/brasov_2001/Ro/paduri/bio.html-cap IV
25.https://ro.wikipedia.org/wiki/Parcul_Natural_Bucegi-cap IV
26.http://www.infopensiuni.ro/cazare-rasnov/obiective-turistice-rasnov-cap IV
27.http://www.rasnov-turism.ro/tourisme/biserica-veche-sf-nicolae-cap IV
28.http://www.rasnov-turism.ro/tourisme/biserica-evanghelica-cap IV
29.http://www.turistinfo.ro/rasnov/cazare-rasnov/complex_turistic_puntea_dilicii-c37824.html-cap V
30.http://www.asociatiarosenauturism.ro/products/-la-promenada-.html-cap V
31.http://www.primariarasnov.ro/portal/images/docs/PLAN_DEZVOLTARE_LOCALA_ORASUL_RASNOV.pdf-cap VI
32.http://www.scritub.com/geografie/turism/LUCRARE-DE-DIPLOMA-POTENTIALUL95385.php-cap VI
33.http://leonardviezure.blogspot.ro/2013/05/impactul-activitatilor-turistice-asupra.html-cap VI


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!