Turismul si Ocuparea Fortei de Munca

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 2
CAPITOLUL. 1 Turismul - continut, evolutie si rol in ocuparea fortei de munca 4
1.1. Scurt istoric al aparitiei turismului 4
1.2. Factorii ce au dus la aparitia turismului 7
1.2.1 Explozia demografica 7
1.2.2 Explozia urbana 7
1.2.3. Dezvoltarea cailor si mijloacelor de transport 7
1.2.4 Cresterea economica 8
1.3. Rolul economic al turismului 9
1.4. Rolul social si particularitati ale muncii in turism 12
1.5. Evolutia si structura pietei muncii in turism 15
1.6. Turismul - mobilizator al fortei de munca 17
1.7. Calitatea serviciilor si a personalului din turism 18
CAPITOLUL 2. Analiza evolutiei, structurii si eficientei ocuparii fortei de munca in turism 22
2.1. Evolutia populatiei ocupate in turism 22
2.2. Evolutia productivitatii muncii din turism 30
2.2.1. Dinamica productivitatii muncii 31
2.2.2 Analiza comparativa a nivelului productivitatii muncii si a castigului salarial real mediu net lunar din Hoteluri si restaurante 34
2.2.3. Determinarea relatiei dintre productivitatea medie a muncii si gradul de inzestrare tehnica a acesteia 38
CAPITOLUL 3. Perspectivele ocuparii fortei de munca din turism pentru perioada 2008-2010 40
3.1. Tendinte ale personalului ocupat in Hoteluri si restaurante 40
3.1.1. Previziunea produsului intern brut in Hoteluri si restaurante pentru perioada 2008-2010 41
3.1.2. Previziunea productivitatii muncii in Hoteluri si restaurante pentru perioada 2008-2010 41
3.1.3. Previziunea populatiei ocupate in Hoteluri si restaurante pentru perioada 2008-2010 42
3.2. Recomandari pentru cresterea productivitatii muncii in turism 43
Concluzii 48
Bibliografie 50
Anexe 52


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Resursele umane constituie un potential uman deosebit, unic, rar, dificil de imitat si relativ de inlocuit, ce trebuie inteles, motivat sau antrenat, in vederea suprapunerii scopurilor sale peste cele ale organizatiei. Potentialul lor este singurul potential inepuizabil de creativitate, de solutii si de idei noi, originale si valoroase.
Orice politica in domeniul resurselor umane trebuie fundamentata prin cunoasterea trasaturilor distinctive ale muncii in turism, pe evaluarea intensitatii si modului particular de actiune a fortei de munca asupra productiei turistice si a rezultatelor activitatii.
Dezvoltarea turismului are o serie de consecinte asupra utilizarii resurselor umane in sensul crearii de noi locuri de munca, determinarii unui nivel relativ ridicat de instruire a unor structuri profesionale si pe functii. Specificitatea activitatii turistice, complexitatea sa, data de multitudinea si varietatea componentelor, isi pun amprenta asupra necesarului de personal si structurii acestuia, asupra exigentei lor privind pregatirea si selectia, asupra eficientei utilizarii fortei de munca.
Resursele umane in turism au un rol important in stimularea cererii, crearea unei atmosfere de destindere, formularea deciziei de cumparare, formarea si mentinerea interesului, simpatiei pentru un anumit produs turistic sau destinatie de vacanta, unitate hoteliera sau de alimentatie, mijloc de transport sau forma de agrement etc. si respectiv in determinarea revenirii turistului. 
In ansamblul lor, particularitatile muncii in turism influenteaza nemijlocit numarul si dinamica lucratorilor, structura acestora, nivelul productivitatii muncii, sistemele de cointeresare si, corespunzator, politicile de selectie si recrutare, organizarea pregatirii profesionale.
Daca in trecut resursele umane si modul in care erau utilizate acestea nu erau considerate foarte importante, in prezent, capitalul uman este plasat in centrul tuturor politicilor de dezvoltare ale unei firme, in special in domeniul turismului.
In aceasta lucrare am incercat sa evidentiez principalele elemente de baza ale turismului si ocuparii fortei de munca si anumite aspecte cu care se confrunta aceasta.
In primul capitol al lucrarii am scos in evidenta principalii factori care au dus la aparitia turismului si evolutia acestuia de-a lungul timpului. Pe langa toate aceste aspecte, am evidentiat cateva detalii legate de rolul turismului in comertul international cu servicii, urmate de evolutia ofertei si cererii de servicii, precum si problemele de natura politica ce apar in turism.
Un alt aspect important ce apare in acest capitol este legat de definirea fortei de munca si factorii care au dus la dezvoltarea ei pe plan national si international.
In cel de al doilea capitol am prezentat evolutia populatiei ocupate in Hoteluri si restaurante, pe activitati economice, structura populatiei pe sexe, medii, nivel de instruire, forme de proprietate, precum si contributia PIB-ului in acest sector. 
In cel de al treilea capitol am prezentat evolutia PIB-ului si a productivitatii muncii in acest sector economic, prin intermediul diverselor metode de previziune. Pe langa acestea am subliniat tendintele personalului ocupat in sfera turismului si recomandari referitoare la imbunatatirea nivelului personalului si instrumente ce pot ridica calitatea serviciilor prestate de acestia.
CAPITOLUL. 1 Turismul - continut, evolutie si rol in ocuparea fortei de munca
Asa cum demonstreaza realitatea, turismul este unul dintre cele mai vaste fenomene sociale, care s-a impus in epoca contemporana, avand repercusiuni si implicatii profunde asupra economiilor nationale ale tarilor, precum si asupra relatiilor economice internationale.
1.1. Scurt istoric al aparitiei turismului
Expansiunea turismului s-a desfasurat in paralel cu dezvoltarea economica a natiunilor . 
Ca in orice alt domeniu si in cazul turismului inceputurile se gasesc undeva departe, in timp. Ca urmare Herodot, Phytheas, Hannon, unii conducatori militari, sau Marco Polo, Magellan, Columb si atatia altii ar fi fost ,,turisti". In fapt, turismul este mult mai recent, potrivit celor mai multi specialisti, datand doar de vreo 200 de ani.
In trecut, mai ales odata cu inceputul secolului al XIX-lea, exista o alta mentalitate privind turismul. Astfel in Marea Britanie se considera ca un tanar nu este pe deplin educat daca nu a facut o calatorie prin Europa, ,,pe continent" cum spuneau britanicii. Asa s-au descoperit si pus in valoare calitatile anumitor statiuni montane, binefacerile rivierei franceze si a celei italiene, frumusetea si originalitatea unor orase sau a anumitor edificii, muzee, etc. Numarul acestora era destul de redus - calatoreau doar cei instariti, in primul rand - si nu putea constitui un fenomen de masa.
Fenomen de masa, turismul devine abia in a doua jumatate a secolului al XX-lea, exprimat prin cresterea spectaculoasa a numarului de turisti interni si internationali, avand drept consecinta cresterea veniturilor obtinute din practicarea sa, precum si a dotarilor din domeniu.


Fisiere in arhiva (4):

  • anexe ralu.doc
  • licenta ciobanu.doc
  • prezentare turism.doc
  • prezentare..ppt

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!