Turismul Vitivinicol în Republica Moldova

Licență
7.7/10 (3 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 58 în total
Cuvinte : 20247
Mărime: 458.95KB (arhivat)
Publicat de: Gabi Savu
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Rogojină Elena
UNIVERSITATEA DE STAT DIN MOLDOVA FACULTATEA ȘTIINȚE ECONOMICE CATEDRA MARKETING ȘI RELAȚII ECONOMICE INTERNAȚIONALE

Cuprins

  1. Introducere pag. 1-3
  2. I. Aspecte generale a turismului vitivinicol
  3. 1.1 Esența și geneza turismului vitivinicol pag. 4-9
  4. 1.2 Repere culturale și arta vinului pag. 9-16
  5. 1.3 Evoluția dezvoltării turismului vitivinicol în Republica Moldova pag. 16-19
  6. II. Turismul vitivinicol și analiza comparativă în diferite țări
  7. 2.1 Integrarea turismului vitivinicol din Republica Moldova în circuitele turistice internaționale pag. 20-25
  8. 2.2 Tendințe moderne în dezvoltarea turismului vitivinicol în Republica Moldova în aspect european pag. 25-31
  9. 2.3 Impactul turismului vitivinicol asupra economiei țării pag. 31-35
  10. III. Republica Moldova ca destinație turistică vitivinicolă
  11. 3.1 Caracteristicile întreprinderii vinicole pag. 36-39
  12. 3.2.1 Programul Național în domeniul turismului „Drumul Vinului” în Republica Moldova pag. 40-46
  13. 3.2.2 Trasee turistice vitivinicole incluse în programul „Drumu Vinului” în Republica Moldova pag. 46-51
  14. Concluzii și recomandări pag. 52-53
  15. Bibliografie pag. 54
  16. Anexe pag. 55

Extras din licență

INTRODUCERE

Importanţa economică, socială şi politică a turismului, contribuţia sa la dezvoltarea economiei naţionale în ansamblu a determinat faptul de a efectua un studiu privind posibilitatea de evaluare şi folosire a resurselor turistice din Republica Moldova la atragerea turiştilor străini. Atenţia acordată turismului se justifică, în toate ţările, prin faptul că, pe plan economic, el creează venit naţional, participă la echilibrarea balanţei de plăţi externe, iar pe plan social creează noi locuri de muncă, contribuie la diminuarea şomajului. Concepţia în dezvoltarea turismului presupune valorificarea, în totalitate, a resurselor turistice naturale şi antropice din Moldova, iar activitatea de turism trebuie orientată spre satisfacerea cerinţelor şi preferinţelor turiştilor interni şi străini. Politica de dezvoltare durabilă a turismului trebuie concepută prin diversificarea formelor de turism şi adaptarea ofertei la cerinţele cererii interne şi internaţionale, transformarea turismului într-o activitate complexă, economică şi socială, într-un turism civilizat, competitiv. În baza unor analize detaliate pe teritoriul republicii a resurselor turistice şi a unor ample documentări, este necesar de evidenţiat posibilităţile concrete de dezvoltare a turismului, în concordanţă cu valoarea şi structura potenţialului turistic, cererii şi ofertei turistice. Avîndu-se în vedere valorificarea unitară şi optimă a resurselor turistice în profil teritorial, este necesar de stabilit strategia de dezvoltare şi diversificare a formelor de turism, de promovare a acestora pe piaţa turistică internă şi externă, de amenajare şi echipare, competitive pentru un turism modern. Ramura economică importantă, de mare interes şi cu importante disponibilităţi, turismul în republică trebuie să-şi evalueze mult mai riguros şansele de relansare şi să devină o componentă importantă la completarea bugetului de stat.

Actualitatea și importanța temei fiind că turismul este un sector important al economiei mondiale și are o tendinţă de creştere permanentă la nivel internaţional. Industria turismului cuprinde o gamă variată de întreprinderi publice și private, generatoare de beneficii economice și sociale, de noi locuri de muncă pentru diferite categorii de angajaţi, oferind oportunităţi de angajare mai cu seamă pentru femei. Republica Moldova trebuie să se promoveze eficient ca o destinaţie turistică pe pieţele turistice internaţionale. Industria turismului este extrem de fragmentată, fiind constituită din diferite întreprinderi mici şi mari, atît din sectorul public, cît şi din cel privat. Evaluarea ei necesită coordonare, investiţii, instruire şi marketing, ceea ce determină coordonarea dintre Guvern, autorităţile administraţiei publice locale, întreprinderile comerciale şi comunităţi. Turismul constituie o activitate economică ce se răsfrînge asupra majoritaţii sectoarelor sociale. Acest moment urmează a fi conştientizat de instituţiile vizate şi de întreaga populaţie. A devenit iminent faptul de a demonstra că turismul nu se referă doar la unele persoane, care îşi petrec anual vacanţele, ci prin serviciile prestate, poate avea un impact pozitiv asupra întregii societaţi. Pentru impulsionarea acestui domeniu este necesar de valorificat la maximum resursele disponibile pentru atragerea şi deservirea unui număr tot mai mare de turişti din ţară şi de peste hotare. Or, starea avansată de degradare a acestora, precum şi declinul continuu în ramură, constituie argumente clare în favoarea actualităţii problemei elaborării unui fundament teoretic şi aplicativ pentru managementul resurselor turistice în Republica Moldova. Actualitatea şi complexitatea problemei, metodele şi căile de creştere a eficienţei potenţialului ramurii turistice prin valorificarea înaltă a patrimoniului existent trebuie studiate în continuare. Toate aceste aspecte, situaţii şi probleme nesoluţionate analizate în complex au dictat alegerea temei.

Scopul și obiectivele propuse pentru susţinere serveşte elaborarea unor instrumente teoretico-practice care să poată impulsiona valorificarea potenţialului natural şi antropic pentru sporirea eficienţei economice şi asigurarea unei dezvoltări stabile şi durabile a ramurii turistice, ele constau în identificarea căilor de dezvoltare şi promovare a turismului în Republica Moldova prin fundamentarea strategiilor de dezvoltare şi elaborarea politicii de promovare a turismului, mecanisme ce pot fi implementate în planificarea şi dezvoltarea turismului în Republica Moldova.

Reieşind din scopul propus în teză, au fost formulate următoarele obiective:

• Studierea managementului resurselor turistice în experienţa internaţională şi în Republica Moldova;

• Examinarea bazelor teoretice şi a metodologiei de valorificare economică a resurselor turistice;

• Evidenţierea particularităţilor specifice de studiere şi punerea în valoare a potenţialului turistic;

• Efectuarea studiului complex a legislaţiei ce reglementează utilizarea resurselor turistice;

• Analiza comparativă a diferitor modalităţi de valorificare a potenţialului turistic naţional;

• Examinarea stării actuale a zonelor de interes turistic şi formularea măsurilor strategice de lansare a acestora pe piaţa turistică;

Structura tezei

Teza cuprinde introducere, 3 capitole, concluzii și recomandări, bibliografie şi anexe.

În capitolul I „Aspecte generale a turismului vitivinicol” sunt incluse particularitățile turismului vitivinicol, cultura și arta vinului și este descrisă evoluția pe parcursul anilor al acestui domeniu al economiei naționale și evenimentele ce au avut loc în scopul atragerii turiștilor și investițiilor străine pe teritoriul țării.

Preview document

Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 1
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 2
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 3
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 4
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 5
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 6
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 7
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 8
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 9
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 10
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 11
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 12
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 13
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 14
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 15
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 16
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 17
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 18
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 19
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 20
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 21
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 22
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 23
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 24
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 25
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 26
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 27
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 28
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 29
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 30
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 31
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 32
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 33
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 34
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 35
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 36
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 37
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 38
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 39
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 40
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 41
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 42
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 43
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 44
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 45
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 46
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 47
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 48
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 49
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 50
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 51
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 52
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 53
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 54
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 55
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 56
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 57
Turismul Vitivinicol în Republica Moldova - Pagina 58

Conținut arhivă zip

  • Turismul Vitivinicol in Republica Moldova.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Evaluarea Diversității Ofertei de Agrement Turistic în Municipiul Chișinău

Introducere În perioada actuală, când turismul a devenit o activitate de mare importanţă socială, economică şi, chiar politică, atât pe plan...

Potențialul, valorificarea și perspectivele de dezvoltare ale turismului vitivinicol din centru Republicii Moldova

INTRОDUСЕRЕ Turismul еstе о асtivitаtе ре саrе о рrасtiсă în рrimul rând сеi саrе şi-аu аsigurаt , сеl рuţin mijlоасе minimе dе еxistеnţă. Асеаstа...

Strategii de dezvoltare a turismului vitivinicol în Republica Moldova

Introducere Turismul, sub diferitele sale forme, a cunoscut о dezvoltare şi o diversificare accentuată în ultimele decenii astfel încât, la...

Analiza industriei de cazare în zonele rurale moldovenești cu bogat potențial turistic

INTRODUCERE Turismul rural a cunoscut în ultimul deceniu o evoluţie spectaculoasă, atît în planul ofertei cît şi al cererii sub influenţa a...

Cercetări privind managementul resurselor agroturistice din Republica Moldova

INTRODUCERE Deşi nu are nici mare, nici deltă, nici munţi înalţi, Sora mai mică a României, Republica Moldova este un tărâm binecuvântat de...

Forme de Turism

INTRODUCERE Actualitatea temei. Turismul a devenit în zilele noastre o activitate la fel de importantă precum cea desfăşurată în alte...

Strategia de dezvoltare durabilă a turismului în Republica Moldova în anii 2003-2015

Capitolul 1 Impactul dezvoltarii durabile a turismului 1.1. Preambul Strategia de dezvoltare durabila a turismului in Republica Moldova (in...

Rolul Turiștilor Străini în Dezvoltarea Turismului Rural

CAPITOLUL I. CARACTERISTICA ŞI ANALIZA FLUXURILOR TURISTICE ÎN REPUBLICA MOLDOVA I.1. Analiza factorilor ce influenţează decizia de a vizita...

Ai nevoie de altceva?