Turismul Vitivinicol in Republica Moldova

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere pag. 1-3
I. Aspecte generale a turismului vitivinicol
1.1 Esenta si geneza turismului vitivinicol pag. 4-9
1.2 Repere culturale si arta vinului pag. 9-16
1.3 Evolutia dezvoltarii turismului vitivinicol in Republica Moldova pag. 16-19
II. Turismul vitivinicol si analiza comparativa in diferite tari
2.1 Integrarea turismului vitivinicol din Republica Moldova in circuitele turistice internationale pag. 20-25 
2.2 Tendinte moderne in dezvoltarea turismului vitivinicol in Republica Moldova in aspect european pag. 25-31
2.3 Impactul turismului vitivinicol asupra economiei tarii pag. 31-35
III. Republica Moldova ca destinatie turistica vitivinicola
3.1 Caracteristicile intreprinderii vinicole pag. 36-39
3.2.1 Programul National in domeniul turismului ,,Drumul Vinului" in Republica Moldova pag. 40-46
3.2.2 Trasee turistice vitivinicole incluse in programul ,,Drumu Vinului" in Republica Moldova pag. 46-51
Concluzii si recomandari pag. 52-53
Bibliografie pag. 54
Anexe pag. 55


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Importanta economica, sociala si politica a turismului, contributia sa la dezvoltarea economiei nationale in ansamblu a determinat faptul de a efectua un studiu privind posibilitatea de evaluare si folosire a resurselor turistice din Republica Moldova la atragerea turistilor straini. Atentia acordata turismului se justifica, in toate tarile, prin faptul ca, pe plan economic, el creeaza venit national, participa la echilibrarea balantei de plati externe, iar pe plan social creeaza noi locuri de munca, contribuie la diminuarea somajului. Conceptia in dezvoltarea turismului presupune valorificarea, in totalitate, a resurselor turistice naturale si antropice din Moldova, iar activitatea de turism trebuie orientata spre satisfacerea cerintelor si preferintelor turistilor interni si straini. Politica de dezvoltare durabila a turismului trebuie conceputa prin diversificarea formelor de turism si adaptarea ofertei la cerintele cererii interne si internationale, transformarea turismului intr-o activitate complexa, economica si sociala, intr-un turism civilizat, competitiv. In baza unor analize detaliate pe teritoriul republicii a resurselor turistice si a unor ample documentari, este necesar de evidentiat posibilitatile concrete de dezvoltare a turismului, in concordanta cu valoarea si structura potentialului turistic, cererii si ofertei turistice. Avindu-se in vedere valorificarea unitara si optima a resurselor turistice in profil teritorial, este necesar de stabilit strategia de dezvoltare si diversificare a formelor de turism, de promovare a acestora pe piata turistica interna si externa, de amenajare si echipare, competitive pentru un turism modern. Ramura economica importanta, de mare interes si cu importante disponibilitati, turismul in republica trebuie sa-si evalueze mult mai riguros sansele de relansare si sa devina o componenta importanta la completarea bugetului de stat. 
Actualitatea si importanta temei fiind ca turismul este un sector important al economiei mondiale si are o tendinta de crestere permanenta la nivel international. Industria turismului cuprinde o gama variata de intreprinderi publice si private, generatoare de beneficii economice si sociale, de noi locuri de munca pentru diferite categorii de angajati, oferind oportunitati de angajare mai cu seama pentru femei. Republica Moldova trebuie sa se promoveze eficient ca o destinatie turistica pe pietele turistice internationale. Industria turismului este extrem de fragmentata, fiind constituita din diferite intreprinderi mici si mari, atit din sectorul public, cit si din cel privat. Evaluarea ei necesita coordonare, investitii, instruire si marketing, ceea ce determina coordonarea dintre Guvern, autoritatile administratiei publice locale, intreprinderile comerciale si comunitati. Turismul constituie o activitate economica ce se rasfringe asupra majoritatii sectoarelor sociale. Acest moment urmeaza a fi constientizat de institutiile vizate si de intreaga populatie. A devenit iminent faptul de a demonstra ca turismul nu se refera doar la unele persoane, care isi petrec anual vacantele, ci prin serviciile prestate, poate avea un impact pozitiv asupra intregii societati. Pentru impulsionarea acestui domeniu este necesar de valorificat la maximum resursele disponibile pentru atragerea si deservirea unui numar tot mai mare de turisti din tara si de peste hotare. Or, starea avansata de degradare a acestora, precum si declinul continuu in ramura, constituie argumente clare in favoarea actualitatii problemei elaborarii unui fundament teoretic si aplicativ pentru managementul resurselor turistice in Republica Moldova. Actualitatea si complexitatea problemei, metodele si caile de crestere a eficientei potentialului ramurii turistice prin valorificarea inalta a patrimoniului existent trebuie studiate in continuare. Toate aceste aspecte, situatii si probleme nesolutionate analizate in complex au dictat alegerea temei.
Scopul si obiectivele propuse pentru sustinere serveste elaborarea unor instrumente teoretico-practice care sa poata impulsiona valorificarea potentialului natural si antropic pentru sporirea eficientei economice si asigurarea unei dezvoltari stabile si durabile a ramurii turistice, ele constau in identificarea cailor de dezvoltare si promovare a turismului in Republica Moldova prin fundamentarea strategiilor de dezvoltare si elaborarea politicii de promovare a turismului, mecanisme ce pot fi implementate in planificarea si dezvoltarea turismului in Republica Moldova.
Reiesind din scopul propus in teza, au fost formulate urmatoarele obiective:
o Studierea managementului resurselor turistice in experienta internationala si in Republica Moldova;
o Examinarea bazelor teoretice si a metodologiei de valorificare economica a resurselor turistice; 
o Evidentierea particularitatilor specifice de studiere si punerea in valoare a potentialului turistic;
o Efectuarea studiului complex a legislatiei ce reglementeaza utilizarea resurselor turistice;
o Analiza comparativa a diferitor modalitati de valorificare a potentialului turistic national;
o Examinarea starii actuale a zonelor de interes turistic si formularea masurilor strategice de lansare a acestora pe piata turistica;
Structura tezei 
Teza cuprinde introducere, 3 capitole, concluzii si recomandari, bibliografie si anexe. 
In capitolul I ,,Aspecte generale a turismului vitivinicol" sunt incluse particularitatile turismului vitivinicol, cultura si arta vinului si este descrisa evolutia pe parcursul anilor al acestui domeniu al economiei nationale si evenimentele ce au avut loc in scopul atragerii turistilor si investitiilor straine pe teritoriul tarii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Turismul Vitivinicol in Republica Moldova.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!