TVA-ul ca Sursa de Finantare a Bugetului de Stat

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS
INTRODUCERE p.4
Capitolul 1. PREZENTARE GENERALA A IMPOZITELOR
1.1. CONSIDERATII PRIVIND IMPOZITUL p.6 
1.2.CARACTERISTICILE SI ROLUL IMPOZITELOR p.7
1.3. ELEMTELE IMPOZITULUI p.8
1.4.CLASIFICAREA IMPOZITELOR p.9
1.5.TEHNICA IMPUNERII p.11
1.6. CARACTERIZAREA IMPOZITELOR INDIRECTE p.13
Capitolul 2. GENERALITATI PRIVIND TAXA PE VALOAREA ADAUGATA
2.1.DEFINIREA TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA p.16
2.2.OPERATIUNILE CUPRINSE IN SFERA DE APLICARE A TAXEI.p.17
2.3.OPERATIUNILE SI PERSOANELE IMPOZABILE p.19
2.4.BAZA DE IMPOZITARE SI COTELE DE TAXA p.20
2.5.OPERATIUNILE SCUTITE DE TAXA p.22
2.6. EXIGIBILITATEA TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA p.23
Capitolul 3. DINAMICA VENITURILOR PROVENITE DIN TVA IN PERIOADA 2007-2010
3.1 EVOLUTIA CHELTUIELILOR SI VENITURILOR PUBLICE 2007-2010 p.25
3.2 DINAMICA TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA p.32
3.3 PROGNOVE PRIVIND EVOLUTIA VENITURILOR DIN T.V.A p.36
CONCLUZII p.39
BIBLIOGRAFIE p. 41


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
In ascensiunea finantelor publice, bugetul a aparut si s-a dezvoltat de-a lungul ultimelor decenii, ca instrument principal de protectie a cheltuielilor si veniturilor publice, totodata devenind cel mai eficient mijloc de control si de echilibru public. Prin intermediul caruia sunt atrase resursele financiare si ulterior plasate pe diferite tipuri de cheltuieli. Resursele financiare au un rol foarte important in ceea ce priveste functionarea normala a unei societati, pentru ca sunt utilizate in scopul indeplinirii functiilor si sarcinilor autoritatilor publice, asigurand functionarea structurilor organizatorice corespunzatoare ( institutiile publice locale, centrale etc.).
Analizand resursele financiare, se determina marimea veniturilor care pot fi puse la dispozitia statului, oferind informatii in ceea ce priveste conditiile economice viitoare, evolutia produsului intern brut. 
Bugetul de stat reprezinta principalul plan financiar al statului, care are rolul de a asigura echilibrul general, economic si social al societatii, prin care sunt prevazute veniturile si cheltuielile aprobate pentru o anume perioada de timp, de regula un an. Acesta constituie componenta centrala a sistemului financiar-bancar, care cuprinde o parte a relatiilor social-economice banesti, prin mijlocirea carora se constituie si se administreaza principalul fond banesc al statului.
Bugetul de stat nu este doar un document, care este aprobat prin lege, de planificare si canalizare a resurselor financiare anuale ale statului spre destinatii stabilite prin programul de guvernare al puterii politice, ci si un reper important al semnalizarii gradului in care statul se implica in economie si in viata sociala, al capabilitatii economiei nationale de a contribui la constituirea resurselor financiare, care sunt influentate de numerosi factori ( cheltuielile publice, factori economici,sociali). Cea mai mare pondere in constituirea veniturilor publice o detin taxele si impozitele, respectiv impozitele indirecte, cum sunt taxa pe valoarea adaugata, accizele, etc.
In Romania, taxa pe valoarea adaugata a fost introdusa in anul1993, iar in 1999 ea reprezenta peste 32% din volumul total al veniturilor bugetare, fata de numai 22,5% cat detineau impreuna impozitele asupra salariilor si asupra profitului si 4,1% cat reprezentau veniturile din capital. Instituirea TVA-ului ca impozit indirect la 1 iulie 1993, in locul impozitului pe circulatia marfurilor a reprezentat un pas in directia adoptarii legislatiei fiscale din Romania la cea practica in tarile membre ale UE. 
De-a lungul timpului, aceasta taxa s-a modificat, initial s-a aplicat cota unica de 18% pentru operatiunile impozabile obligatorii si o cota de 0% pentru operatiunile de export de bunuri si servicii efectuate de agentii economici. La 1 ianuarie 1995 a fost introdusa cota redusa de 9%, pe langa cota standard de 18% si cota de 0%, ulterior la 1 februarie 1998 cota standard a fost majorata de la 18% la 22%, iar cea redusa de la 9% la 11%. Pe 1 ianuarie 2000, cand cota standard a fost stabilita la 19%, iar cea redusa a fost eliminata, urmand ca patru ani mai tarziu sa se elimine scutirea de tva fara drept de deducere si sa se reintroduca cota redusa de 9% pentru castele,muzee, targuri si expozitii, invatamant.
La 1 iulie 2010 cota standard a ajuns de la 19% la 24%, iar cea redusa a ramas de 9%. Majorarea cotei taxei pe valoarea adaugata cu 5 puncte procentuale, in conditii de criza economica, va avea efecte negative asupra inflatiei , ceea ce in mod evident va afecta semnificativ puterea de cumparare a romanilor, si totodata va determina o contractie a economiei. La nivelul ramurilor industriale cresterea TVA-ului a fost resimtita , aceasta majorare insemnand inchiderea unor activitati in domeniul transporturilor, distributiei, iar in alte sectoare clientii au devenit mai reticenti.
Aceasta masura de avarie a fost luata, de catre Guvern, pentru a majora veniturile si implicit pentru a acoperi deficitul inregistrat in ultimii ani, dar si pentru ca Romania sa iasa din recesiune.
Capitolul 1
PREZENTARE GENERALA A IMPOZITELOR
"Impozitele inseamna ceea ce platim pentru o 
societate civilizata."
(Justice Oliver Wendell Holmes)
1.1 CONSIDERATII PRIVIND IMPOZITUL
Impozitul a insotit dezvoltarea civilizatiei umane odata cu aparitia primelor forme de organizare statala si pana in zilele noastre, deci putem spune ca reprezinta un produs al istoriei 
Impozitul este o notiune complexa, rezultatul posibilitatii autoritatilor unui stat de a preleva o parte din veniturile create, pentru a putea sustine finantarea obligatiilor sociale, pentru a acoperii cheltuielile publice.
Etimologic ,termenul de impozit provine din limba latina de la impositum, ce desemneaza o obligatie publica. De-a lungul timpului au existat numeroase definitii atribuite impozitului, acestea evoluand odata cu dezvoltarea statului si a functiilor sale. Astfel, primele definitii evidentiau in sfera lor semnificatia de schimb pentru serviciile publice asigurate de stat, fie un avans sau o prima de asigurare. 
In conceptia lui Thomas Hobbes, impozitul reprezinta "emptae pacis pretium", adica un pret de cumparare pentru a asigura pacea si securitatea statului, iar Montesquieu in opera sa "Spiritul legilor" prezenta impozitul ca "o parte pentru care fiecare cetatean o da din bunul sau pentru a avea siguranta celeilalte parti ramase lui sau pentru a se bucura deplin de aceasta." 
Intr-o alta opinie impozitul reprezenta o contributie baneasca obligatorie si cu titlu nerambursabil , datorate potrivit legii, bugetului de stat de catre persoanele fizice si persoanele juridice, pentru veniturile pe care le obtin sau bunurile pe care le poseda.
Asadar impozitul poate fi definit ca fiind acea forma de prelevare a unei parti din veniturile sau averea persoanelor fizice si persoanelor juridice, la dispozitia statului pentru a acoperii cheltuielile publice, generate de necesitatea satisfacerii unor nevoi publice.
Persoanele de la care se percep impozite si taxe sunt denumite generic contribuabili, acestia sunt, in principal, cetateni romani sau agenti economici cu sediul in Romania, dar pot fi reprezentati si de cetatenii straini sau agentii economici straini care desfasoara activitati generatoare de impozit sau poseda averi sau venituri pe teritoriul tarii noastre.


Fisiere in arhiva (1):

  • TVA-ul ca Sursa de Finantare a Bugetului de Stat.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!