Utilizarea Marketingului Direct pentru Comunicarea cu Diferite Categorii de Public ale Firmei Asirom

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins 3
Introducere 4
Capitolul 1. Categoriile de public ale unei companii 6
1.1. Mediul de marketing 6
1.2.Mediul extern 8
1.2.1. Micromediul intreprinderii 8
1.2.2. Macromediul intreprinderii 8
1.3. Mediul intern 9
Capitolul 2. Strategii de comunicare cu diferite categorii de public 11
2.1. Publicitatea 12
2.2. Promovarea vanzarilor 13
2.3. Relatiile publice 14
2.4. Alte mijloace de comunicare 14
Capitolul 3. Marketing direct ca forma de comunicare 16
3.1. Forme de comunicare ale marketingului direct 17
3.2. Avantajele si dezavantajele marketingului direct ca forma de comunicare: 20
Capitolul 4. Utilizarea marketingului direct pentru comunicarea cu diferite categorii de public ale firmei Asirom 22
4.1. Descrierea firmei Asirom 22
4.2. Mijloace de comunicare 25
4.3. Mijloace de marketing direct a firmei 29
4.4. Propunere: conceperea unui mesaj de marketing direct pentru comunicarea cu o categorie de public 31
Concluzii 39
Bibliografie 43


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Marketingul direct poate fi definit ca un ansamblu de concepte, tehnici si instrumente de marketing, concretizate intr-un demers orientat direct, personalizat si interactiv catre consumator, urmarind generarea unei reactii cuantificabile a acestuia si crearea unei platforme relationale de marketing pe termen lung. Instrumentele utilizate de catre marketingul direct sunt in buna masura similare celor specifice marketingului ,,traditional", similaritatea mentinandu-se si la nivelul notiunilor si conceptelor de baza folosite. Elementele de referinta pentru ansamblul campaniilor de marketing direct sunt utilizarea bazelor de date, comunicarea directa cu actualul sau potentialul consumator si stimularea unui raspuns direct si imediat din partea acestuia.
Marketingul direct reprezinta o alternativa la comunicarea in marketing in sens traditional care poate fi utilizata atat in mod independent, exclusiv, cat si in mod complementar comunicarii de marketing ,,traditionale". 
Principalele argumente care sustin acest punct de vedere se refera la conceptul care sta la baza marketingului direct, respectiv a comunicarii de marketing si la caracteristicile modului de implementare ale activitatilor specifice acestora. 
In contextul marketingului direct, comunicarea intre organizatie si consumatorii sai este realizata direct, fara a se recurge la intermediarii comunicationali (mediile de comunicare in masa - presa, radioul, televiziunea, publicitatea exterioara) sau personali (reprezentantii de vanzari sau comerciali ai organizatiei); chiar daca demersurile de marketing direct nu exclud folosirea mediilor traditionale de comunicare, acestea folosesc preponderent medii specifice de comunicare (posta, telefonul, Internetul etc.) pentru a transmite mesajele organizatiei direct consumatorilor acesteia.
Implementarea campaniilor de marketing direct bazate pe conceptul de comunicare directa se traduce in adoptarea unor decizii distincte privind obiectivele urmarite, maniera de definire a tintei de comunicare, alegerea si utilizarea mediilor si suporturilor de comunicare, construirea mesajelor specifice, coordonarea, controlul si evaluarea eficientei campaniilor specifice. 
Daca prezentul este, in mod evident, unul adaptat marketingului in sens traditional, viitorul va apartine, cu siguranta, marketingului direct. Nevoile consumatorilor, specificul acestora combinat cu dorinta consumatorilor de a beneficia de produse si servicii adaptate exclusiv propriilor nevoi si modalitatilor de satisfacere a acestora, coroborate cu posibilitatile de organizare ale activitatii de productie si de prestare a diferitelor produse si servicii vor impune marketingul direct ca modalitate de abordare a consumatorilor la nivelul pietei.
In lucrarea de diploma mi-am propus sa abordez comunicarea de marketing direct cu diferite categorii de public ale firmei Asirom, tratand procesul de comunicare prin prisma mixului de comunicare.
Obiectivele pe care le-am urmarit in aceasta lucrare au fost acelea de a observa comunicarea prin marketing direct a firmei Asirom cu categoriile de public si in final am propus un mesaj de marketing direct supus pretestarii. 
Intreaga lucrare are o structura orientata pe doua directii: teoretica si practica. Cea teoretica prezinta 3 capitolele strucuturate astfel: Categoriile de public ale unei companii, Strategii de comunicare cu diferite categorii de public si Marketing direct ca forma de comunicare. In partea practica, am prezentat firma Asirom, urmarind mijloacele de comunicare ale firmei, mijloacele de marketing direct si, in final, am facut o propunere privind conceperea unu mesaj de marketing direct cu o categorie de public, clientii Asirom.
In capitolul I, Categoriile de public ale unei companii am facut o prezentare a mediului de marketing tinand cont de parerile a doi specialisti Ph. Kotler si Virgil Balaure. Am analizat atat mediul intern al firmei, cat si mediul extern al acesteia, iar in final am enumerat pricipalele categoriile de public. 
Strategiile de comunicare cu diferite categorii de public, descrise in capitolul al II-lea al lucrarii aduc in prin plan principalele componente ale comunicarii (promovarii) din mixul de marketing: publicitatea, promovarea vanzarilor, relatiile publice, urmate de alte componente ale comunicarii. 
In capitolul al II-lea, Marketing direct ca forma de comunicare, am pus in evidenta comunicarea prin marketing direct a companiilor prin formele de comunicare: mailing, marketing telefonic (telemarketingul) si mijloace de mediatizare electronice. Aici am prezentat avantajele si dezavantajele a marketingului direct ca forma de comunicare.
Capitolul IV contine descrierea firmei asupra caruia am analizat formele de comunicare prin marketing direct; mijloacele de comunicare unde am vorbit in ansamblu de faptul cum comunica si cu ce comunica firma ASIROM; mijloacele de marketing direct a firmei; iar in final am facut o propunere: am conceput un mesaj de marketing direct pentru comunicarea cu clientii.
In partea concluziva a lucrarii am facut un scurt rezumat a tot ceea ce inseamna marketing direct ca forma de comunicare intr-o companie si o prezentare concisa a ceea ce am realizat in partea practica a acestei lucrari.
Capitolul 1. Categoriile de public ale unei companii
1.1. Mediul de marketing
Mediul de marketing ocupa o pozitie centrala in cadrul conceptului de marketing fiind ,,scena" pe care evolueaza ,,actorii si fortele din exteriorul marketingului, care au efect asupra capacitatii managerilor de marketing de a realiza si a intretine tranzactii cu clientii vizati". Mediul de marketing ofera ocazii favorabile, dar ridica si amenintari.
Intreprinderea trebuie sa tina cont si sa cunoasca componentele si mecanismul de functionare a mediului pentru a fructifica oportunitatile aparute si pentru a evita primejdiile ivite.


Fisiere in arhiva (1):

  • Utilizarea Marketingului Direct pentru Comunicarea cu Diferite Categorii de Public ale Firmei Asirom.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!