Valorificarea Actelor de Control de Catre Organele Fiscale

Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
CONTROLUL FISCAL
1.1 Notiunea de control fiscal
Controlul fiscal cuprinde ansambul activitatilor care au ca scop verificarea realitatii, legalitati si sinceritatii declaratiilor ,precum si verificarea corectitudinii si exactitatii indeplinirii, conform legii ,a obligatiilor fiscale de catre contribuabili ,precum si activitatea de investigare si constatare a evaziunii fiscale.
Procedura de efectuare acontrolului fiscal difera de la tara la tara ,in functie de politica economica a fiecaruia ,dar in majoritatea acestora s-a institutionalizatideea ca exercitarea acestuia sa se faca in functie de natura si complexitatea propriului sistem dfiscal ,sub urmatoarele trei forme:formal, documentar si extern.
A.Controlul formal se exercita asupra tuturor declaratiilorcontribuabililor ,imediat dupa receptionarea acestora de catre serviciile insarcinate cu incasarea impozitelor si taxelor datorate.Controlul formal consta in examinarea ,din punct de vedre al formei ,a tuturor elementelor inscrise in declaratii ,pentru a se permite in special exploatarea ulterioara a acestor documente.
-Scopul exercitarii controlului formal este numai unul de rectificare a erorilor privind forma documentelor ,in vederea evitarii anomaliilor si a blocajului procedurii impozitarii sin u se refera la analizarea si eventual rectificarea cifrelor declarate.Rezulta deci ca acesata forma a controlului fiscal sw exercita sistematic ,la receptionarea declaratiilor de impunere ,prin compararea datelor generale inscrise in alte documente ,eventual anexate in scopul remedierii ,daca aceasta operatiune este posibila sau pentru continuarea controlului.
- Intr-un fel controlul formal este o eventuala faza pregatitoare pentru cazul in care este necesara executarea celei de-a doua forme a controlului fiscal,controlul documentar.
B.Controlul documentar este activitatea ce consta in examinarea datelor de impunere ,comparativ cu cele din siruatia fiscala a contribuabilului.Din definitie rezulta ca aceasta forma este un control ulterior care nu se desfasoara extern,la sediul contribuabilului,ci la locul de depunere a declaratiilor.
- Sursele de informare ale controlului documentar sunt formate din datele si informatiile inregistrate atit in declaratii si alte documente care,pe masura exercitarii ,se solicita de la aceasta sau de terti.
- Principalele obiective ale controlului documentar sunt :
- depistarea contribuabililor care nu au depus declaratiile de impunere ,a celor rau platnici sau a evazionistilor;
-depistarea declaratiilor eronate sau incomplete;
-selectarea dosarelor pentru controlul extern.
- Controlul documentar se exercita regulat prin selectia dosarelor ,acordandu-se prioritate celor retinute ca urmare a controlului formal.
- Metodologic ,controlul documentar este un proces format din etape in cadrul carora se deruleaza mai multe faze:
a. Studierea dosarului .Etapa premergatoare celei de control propriu-zis se realizeaza inaintea examenului analitic al declaratiei de impunere in vederea stabilirii importantei dosarului din punct de vedere al marimii veniturilor declarate ,gradului de stabilitate al contribuabilului si exactitatii generale a informatiilor.
b. Controlul exactitatii datelor si a informatiilor .In cadrul acestei etape se analizeaza legaturile dintre informatiile inscrise in declaratii si cele inscrise in declaratii si cele inscrise in alte documente aflate la dosarul contribuabilului in vederea compararii acestora cu alte date din dosare similare.In tarile cu economii de piata stabile exista dosare standard ,formate dintr-un ansamblu analizat.
c. Concluzii si continuarea controlului documentar.In cadrul acestei etape ,in functie de rezultatele controlului,se pot intalni urmatoarele situatii:
- documentele sunt incorect intomite ,caz in care cauza este clasata ,iar dosarul isi continua cursul normal;
- constatarea unor erori minore si izolate ,erorile sunt notificate contribuabililor in vederea corectarii;
- constatarea unor erori si abateri semnificative de la prevederile legale ,in acest caz se solicita extinderea exterioara a controlului,la sediul contribuabilului si eventual la tertii cu care se afla in relatii economice.
C. Controlul extern este activitatea care se desfasoara la sediul contribuabilului ,ulterior depunerii de catre acesta adeclaratiei de impunere ,in vederea stabilirii realitatii in legatura cu unele abateri rezultate din verificarea preliminara a acesteia si a a altor documente aflate la dosar.
Sursele de informare ale controlului extern sunt formate din ansamblul documentelor contabile,atat ale contribuabilului controlat,cat si ale altor unitati economice partenere.
Principalele obiective ale controlului extern sunt:
- verificarea contabilitatii contribuabilului
- confruntarea elementelor inregistrate an contabilitate cu realitatile faptice constatate pe teren
- stabilirea abaterilor ,si in functie de aceasta ,a masurilor de intrare in legalitate. 
Din punct de vedere metodologic ,controlul extern ,ca forma a controlului fiscal ,cuprinde doua mari etape ,in cadrul carora se realizeaza mai multe faze:
- Controlul contabilitatii contribuabilului.In cadrul acestei etape ,intr-o prima faza ,la sediul contribuabilului controlat ,se realizeaza verificarea modului de inregistrare in evidenta contabila a intregii activitati a acestuia,tn special cea care face obiectul impozitarii ,se stabilesc eventualele abateri si masurile de remediere a lor.
- Verificarea ansamblului situatiei fiscale personale a contribuabilului .Cea de-a doua etapa a controlului extern,mai mult complexa se aplica anumitor contribuabili, indeosebi celor despre care exista indicii referitoare la practicarea unor activitati nedeclarate sau din categoria celor interzise prin prevederile legale.Aceasta procedura se utilizeaza in special in tarile in care impozitarea se aplica asupra venitului global si presupune , extinderea cercetarilor controlului asupra conturilor personale apartinand contribuabilului ,nivelului cheltuielilor acestuia,in special al platilor efectuate cash, numarul si valoarea proprietatilor personale sau a celor inregistrate fictive,pe alte nume, valoarea investitiilor in tara de origine si in strainatate.
Etapa este formata din mai multe faze ,in cadrul carora se realizeaza pe de o parte,verificarea corespondentei,a datelor din declaratii cu situatia patrimoniala si de trezorerie si pe de alta parte a acestora cu modul de viata al contribuabilului.
Procedura este dificila prin faptul ca presupune clarificari si justificari din partea contribuabilului controlat,situatie care,in anumite cazuri,poate duce la atingerea principiului constitutional al prezumtiei de nevinovatie.
In activitatea practica de control,mai ales financiar-fiscal,se manifesta paralelism si suprapuneri la unele organe de control si inspectie.
Paralelismele in activitatea de control se produc atunci cand doua sau mai multe organisme au stanilite,prin diferite reglementari,atributii de verificare identice sau asemanatoare.
Suprapunerile in activitatea de control apar atunci cand,la aceeasi unitate economica sau bugetara,se intalnesc organe a doua sau mai multe institutii de control ,sau acestea se succed la intervale scurte de timp.
Efecte negative
Suprapunerile si paralelismele in control au efecte negative ,atat in activitatea unitatilor verificate cat si in activitatea organelor de control si inspectie.
In ceea ce priveste unitatile supuse controlului,acestea sunt obligate sa dea explicatii ,verbale sau scrise,sa puna la dispozitie evidentr si documente,sa primeasca indrumari si sa se conformeze unor masuri dispuse de diferite organe de control si inspectie, pe aceleasi probleme si obiective,care de multe ori difera ,date fiind instabilitatea si calitatea deficitara a unor reglementari tn domeniul financiar-fiscal.
Referitor la organelle de control si inspectie in cazul repetarilor pe aceleasi probleme si obiective,aceasta situatie le dezvolta un sentiment de insuficienta in munca lor,trebuind sa faca fata unor observatii critice din partea salariatilor unitatilor respective si tn situatii extreme 
sa se retraga ,pierzand timpul cu deplasarea la aceste unitati.


Fisiere in arhiva (1):

  • Valorificarea Actelor de Control de Catre Organele Fiscale.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!