Valorificarea Potentialului Turistic al Judetului Bistrita Nasaud

Cuprins licenta Cum descarc?

I. REPERE TEORETICE
II. POTENTIALUL TURISTIC 
2.1.Incadrarea geografica a judetului
2.2 Potentialul turistic natural
2.2.1 Potentialul reliefului
2.2.2 Potentialul turistic hidrografic
2.2.3 Potential climatic
2.2.4 Patrimoniul natural
2.3 Potential turistic antropic
2.3.1 Vestigii arheologice
2.3.2 Monumente istorice si de arhitectura religioasa
2.3.3 Muzee si case memoriale
2.3.4 Etnografie si folclor
III. INFRASTRUCTURA TURISTICA
3.1. Baza de cazare si alimntatie publica
3.2. Asezarile turistice
3.3 Caile si mijloacele de transport turistic
3.4 Cai de comuniactie feroviare
IV. MODALITATI DE VALORIFICARE 
4.1 Turismul balneoclimateric
4.2. Turismul cultural
4.3. Turismul rural
V. CONCLUZII. STRATEGII DE DEZVOLTARE
BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

I. REPERE TEORETICE
Turismul, se manifesta astazi ca un domeniu distinct de activitate, cu o prezenta tot mai activa in viata economica si sociala, cu o evolutie tot mai inalta.Turismul a devenit in zilele noastre o activitate la fel de importanta precum cea desfasurata in alte sectoare-chei din economia mondiala (industrie, agricultura, comert).
Turismul este un sector important al economiei mondiale si are o tendinta de crestere permanenta la nivel international,constituind o activitate economica ce se rasfrange asupra majoritatii sectoarelor sociale.A devenit iminent faptul ca turismul nu se refera doar la unele persoane, care isi petrec anual vacantele, ci prin serviciile prestate, poate avea un impact pozitiv asupra intregii societati.
Turismul desfasurat pe teritoriul Romaniei a parcurs anumite etape caracteristice turismului european.Inca din secolul I incepe utilizarea apelor termale in scopuri terapeutice in sud-vestul tarii, la Baile Herculane, Baile Geoagiu, unde si astazi se mai pot vedea vestigiile romane.Aceasta bogatie importanta, apele minerale sunt utilizate in scopuri terapeutice pe scara din ce in ce mai larga, astfel ca la sfarsitul secolului al XIX-lea si in prima parte a secolului al XX-lea amenajarile sub forma statiunilor balneare se extind pe intregul areal carpatic si pericarpatic.
Una dintre bogatiile actuale de baza in domeniul turismului priveste studiul elementelor regionale, in functie de care se organizeaza activitati turistice tipice anumitor zone si se pun in evidenta posibilitatile de amenajare complexa a acestora.
Resursele turistice reprezinta totalitatea elementelor atractive ale unui teritoriu, indiferent de originea lor si de relatiile dintre ele.
Activitatile turistice reprezinta diverse preocupari (actiuni) care sunt orientate spre realizarea in bune conditii a unei anumite forme de turism (activitati ale agentului de turism, receptionerului, personalului din unitatile alimentare sau de la punctele de vizita, actiunile realizate de ghid).
Obiectivul turistic este orice element natural, economic, social, cultural etc. care prezinta un interes de cunoastere sau folosire de catre o masa de oameni in cadrul unei activitati turistice; este un component de baza in oferta turistica. Obiectivele turistice se clasifica in doua mari categorii: naturale si antropice.
,,Turismul este un fenomen nou care nu a intrat in practica cotidiana decat de circa 7 decenii, dar el a cunoscut o expansiune si o generalizare atat de rapida in societate si in spatiu, incat apare astazi ca un element banal si constitutiv al vietii cotidiene, devenind un produs de consum necesar, cuantificat ca indicator al calitatii vietii. Era turismului de masa a urmat perioadei pionierilor descoperitori, aventurierilor si calatorilor.In prezent, miscarea turistica se contabilizeaza in milioane sau chiar miliarde de turisti, care in zorii secolului al XX-lea se exprima in numai cateva milioane. Practica turistica s-a extins considerabil sub efectul combinat al extensiunii timpilor de vacanta si distractii, al cresterii veniturilor, al revolutionarii transporturilor, care au facut deplasarile mai usoare si mai putin anevoiase.Ea a devenit o componenta importanta a vietii sociale dupa ce, secole de-a randul, nu a fost decat un subprodus accesoriu cu alte motivatii, care indemnau la caalatorii: descoperiri stiintifice, expeditii militare, pelerinaje, pregatire universitara si artistica, tratamentul sanatatii."(A.Pacurar, 2009, p. 7).
"O istorie a fenomenului turistic scoate in prim plan existenta a trei etape evolutive si anume:
1. Etapa turismului incipient;
2. Etapa pseudo-turistica;
3. Etapa turismului modern si contemporan;
1. Etapa turismului incipient debuteaza in antichitatea timpurie cand elementele si fenomenele naturale reusesc sa-si exercite activitatea asupra locuitorilor din proxima vecinatate. Aparitia focarelor de civilizatie din Asia de Est (China), Asia de Sud (India) sau Asia de Sud-Vest (Persia, Mesopotamia), a celor din jurul bazinului meditereaneean (greaca, romana, feniciana, egipteana) reprezinta premise favorabile ale miscarilor cu caracter turistic.
2. Etapa pseudo-turistica se suprapune evului mediu timpuriu si mijlociu (pana in epoca renasterii, in Europa), cand premisele atat de favorabile ale afirmarii turismului in antichitate se estompeaza din cauza fanatismului religios si a circumstantelor politice.
3. Etapa turismului modern isi are debutul in evul mediu tarziu, cand Renasterea si marile descoperiri geografice largesc orizontul spiritual al umanitatii, integrandu-i noi spatii geografice."(P.Cocean, 2007, p.)
Turismul si recreerea au devenit impreuna una din cele mai importante activitati sociale si economice din Europa si din intreaga lume.
Turismul in judetul Bistrita-Nasaud este cotat la un nivel inalt, datorita peisajelor montane, apelor minerale, vestigiilor arheologice, monumentelor si traditiilor.
Tipurile de turism care pot fi practicate in aceasta zona sunt numeroase. Turismul cultural, turismul rural, turismul balneoclimateric sunt doar cateva dintre tipurile de turism pe care le intalnim si de care turistii se pot bucura.
Pentru a impulsiona acest domeniu este necesara valorificarea la maximum a resurselor disponibile pentru atragerea si deservirea unui numar mare de turisti. 
Potentialul turistic
Potentialul turistic reprezinta totalitatea factorilor de atractie apartinand cadrului natural sau antropic fiind valorificat prin intermediul amenajarilor turistice generand fluxuri cu arii de provenienta interne si internationale.
Prin potential se poate intelege si oferta turistica a unui teritoriu care impreuna cu baza tehnico-materiala si cu infrastructura generala formeaza oferta turistica reala sau patrimoniul turistic.


Fisiere in arhiva (1):

  • Valorificarea Potentialului Turistic al Judetului Bistrita Nasaud.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!