Veniturile Bugetului Local - Asezare si Administrare pe Exemplul Comunei Miroslava

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS
Capitolul I - Bugetele locale si rolul lor in realizarea autonomiei locale 4
1.1. Bugetele locale. Continut economic, functii si rol 4
1.2. Autonomia locala si corelatia cu bugetul local 10
1.2.1. Descentralizarea administratiei publice si autonomia locala in Romania 10
1.2.2. Bugetul local - instrument principal de reflectare a autonomiei locale 14
1.3. Organizarea primariei comunei Miroslava 16
1.3.1. Comuna Miroslava - prezentare generala 16
1.3.2. Organigrama primariei comunei Miroslava 17
1.3.3. Atributiile Consiliului Local in realizarea autonomiei locale 18
Capitolul II - Veniturile bugetelor locale - constatare si asezare 20
2.1. Principalele venituri ale bugetelor locale.. 20
2.1.1. Veniturile proprii ale bugetelor locale. 21
2.1.2. Sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat 41
2.1.3. Subventii primite de la bugetul de stat si de la alte bugete 42 
2.1.4. Donatii si sponsorizari 43
2.1.5. Imprumuturile 44
Capitolul III-Fundamentarea veniturilor, in proiectul de buget local al comunei Miroslava..47
3.1. Principii si metode de fundamentare a veniturilor din bugetul local 47
3.2. Fundamentarea veniturilor la nivelul Consiliului Local al comunei Miroslava 50
Capitolul IV - Executia veniturilor bugetului local al comunei Miroslava 65
4.1. Fazele executiei bugetare la partea de venituri 65
4.2. Perceperea efectiva a impozitelor si taxelor locale in cadrul Primariei Miroslava 66
4.3.Analiza executiei veniturilor din bugetul local al Comunei Miroslava, pe anii 2003/2004 70
Concluzii si propuneri 75
Bibliografie 79


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul I
BUGETELE LOCALE SI ROLUL LOR IN REALIZAREA AUTONOMIEI LOCALE
1.1. Bugetele locale. Continut economic, functii si rol
Finantele publice exprima relatii economice sub forma baneasca, care apar in procesul repartitiei produsului intern brut, in special a venitului national, cu prilejul constituirii si repartizarii de fonduri centralizate si necentralizate in scopul satisfacerii unor nevoi generale ori a colectivitatilor publice.
Finantele publice locale reprezinta o parte componenta a finantelor publice alaturi de finantele publice ale administratiei centrale de stat. Statul isi indeplineste functiile sale atat prin organe centrale, cat si prin organe locale. Autonomia financiara locala constituie o garantie a unei autonomii locale reale. Astfel, finantele publice locale pot fi definite ca ,,un sistem de relatii economice prin care se mobilizeaza si se utilizeaza resurse banesti la nivelul unitatilor administrativ teritoriale pentru satisfacerea unor cerinte colective reprezentate de invatamant, cultura, asistenta sociala, servicii publice, dezvoltare" 
De asemenea, ,,finantele publice locale reflecta raporturile economice prin care se constituie si utilizeaza resurse banesti la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, fara o contraprestatie directa si imediata in vederea satisfacerii unor cerinte social-culturale, economice si a furnizarii unor servicii publice de catre institutiile autoritatilor administratiei publice locale" 
Finantele publice locale mijlocesc procesele de formare, repartizare si utilizare a fondurilor banesti la nivelul unitatilor administrativ teritoriale. 
Nevoile de resurse la nivelul societatii si posibilitatile de acoperire a acestor nevoi sunt reflectate in bugetul general consolidat Legea privind finantele publice precizeaza ca gestionarea resurselor financiare publice se realizeaza printr-un sistem unitar de bugete care cuprinde: bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetul trezoreriei statului, bugetele institutiilor publice autonome, bugetele institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, dupa caz, bugetele institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, bugetul fondurilor provenite din credite externe contractate sau garantate de stat si ale caror rambursare, dobanzi si alte costuri se asigura din fonduri publice; bugetul fondurilor externe nerambursabile, bugetele locale.
Acest sistem unitar si corelat de fonduri formeaza bugetul general consolidat rezultat prin eliminarea transferurilor dintre bugete si prin care se dimensioneaza si se compara, la nivelul unui an, veniturile si cheltuielile statului si ale celorlalte institutii publice. Bugetul general consolidat reflecta, asadar, ,,fluxurile financiare publice de formare a veniturilor fiscale si nefiscale si de repartizare a acestora pe destinatii in conformitate cu nevoia sociala si cu obiectivele de politica financiara specifice anului la care se refera" 
Importanta majora a bugetului in cadrul sistemului finantelor, si pe un plan mai larg, in acela al relatiilor economice si sociale rezulta din faptul ca :
-bugetul participa in mod direct la indeplinirea functiilor si sarcinilor statului;
-bugetul asigura autonomia reala a colectivitatilor locale constituite in cadrul unitatilor administrativ-teritoriale;
-bugetul garanteaza realizarea efectiva a protectiei sociale a unor unor categorii importante;
-bugetul are un insemnat rol stabilizator al economiei nationale.
Bugetele locale reprezinta partea principala a finantelor publice locale care reflecta raporturile economice de mobilizare a unor resurse financiare necesare realizarii actiunilor social culturale, economice si de alta natura din competenta autoritatilor administratiei publice locale. 
Bugetul local, poate fi abordat ca si continut din mai multe puncte de vedere :
- Bugetul local - ca document - program
- Bugetul local - ca lege
- Bugetul local - ca sistem de fluxuri financiare
- Bugetul local - ca instrument al politicii Consiliului Local in domeniul fiscalitatii
Bugetul local - ca document - program este documentul prin care se prevad anual resursele financiare ale unitatilor administrativ-teritoriale si cheltuielile publice locale.
Bugetul local ca lege este actul juridic prin care se prevad si se aproba veniturile si cheltuielile unitatilor administrativ-teritoriale si a institutiilor publice subordonate acestora.
Ca sistem de fluxuri financiare, bugetul local exprima ansamblul fluxurilor financiare de formare a veniturilor publice locale si de repartizare a acestora pe destinatii si ordonatori de credite in conformitate cu obiectivele de dezvoltare economico-sociala ale comunitatii locale si ale politicii financiare.
Privit ca un instrument al politicii Consiliului Local in domeniul fiscalitatii, prin bugetul local se stabileste volumul resurselor financiare ale unitatilor administrativ-teritoriale, in functie de cuantumul cheltuielilor publice locale si cadrul legal de asezare a impozitelor si taxelor locale.
Bugetul local isi indeplineste misiunea sa sociala prin functiile pe care le exercita :
- functia de previziune;
- functia de repartitie;
- functia de control.
Atat functia de repartitie cat si functia de control sunt si functii ale finantelor publice - potrivit conceptiei majoritatii specialistilor in domeniu 
Functia de previziune (previzionala) a bugetului cunoaste doua componente:
- previzionarea (evaluarea) veniturilor;
- previzionarea (evaluarea) cheltuielilor.
Atat evaluarea veniturilor cat si evaluarea cheltuielilor are la baza metode prin care se stabileste volumul si dimensiunea acestora, grupate in doua categorii: metode clasice si metode moderne. 
La determinarea veniturilor cat si a cheltuielilor publice locale trebuie sa se tina seama si de o serie de factori conjuncturali cum sunt:
- sarcinile si responsabilitatile asumate de consiliile locale;
- stimularea dezvoltarii economico - sociale a comunitatii locale;
- programele de investitii noi si in derulare ale comunitatii;
- politica de protectie sociala si asistenta sociala.
Functia de previziune a bugetului prezinta o importanta deosebita intrucat in functie de metodele utilizate, si factorii de influenta luati in considerare se dimensioneaza veniturile si cheltuielile publice locale cu rol hotarator asupra calitatii si nivelului serviciilor publice furnizate colectivitatilor locale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Veniturile Bugetului Local - Asezare si Administrare pe Exemplul Comunei Miroslava.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!