Viitorul Turismului

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 2
Cap 1. Viitorul turismului - ambitie 3
Cap 2. Asociatii de turism 7
Cap 2.1. Asociatii de turism nationale 7
Cap 2.2. Asociatii de turism internationale 10
Cap 3 . Agentia de turism - initiaza vacanta ta 19
3. 1 Definirea agentiei de turism 20
3.2 Tipuri de agentii 20
3.2.1 Detailistii 20
3.2.2 Tour operatorii 20
3.3 Infiintarea agentiei de turism 20
3.3.1 Licentierea agentiei de turism 21 
3.3.2 Brevetul de turism 24
Cap 4 Organizareasi functionarea agentiei de turism 25
4.1 Structura organizatorica a agentiei 25 
4.2 Personalul agentiei de turism 32
Cap 5 . Studiu de caz. Agentia de turism Eurolines 34
5.1Prezentarea firmei 34
5.2 Principalul obiect de activitate 35
5.3. Sisteme de rezervari 36
5.3.1 Sisteme internationale de rezervari 36 
5.3. 1.1 Activitatea de Ticketing 37 
5.3.2. sisteme proprii de rezervari Eurolines 38
Anexa 1 Oferta de servicii Eurolines 39
Bibliografie 45


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Pe plan mondial si national, turismul este considerat in prezent ca un sector al activitatii economice, sector cu o sfera de preocupari bine conturate si cu o importanta tot mai mare.
Turismul se dovedeste a fi una din formele cele mai utile de folosire a timpului liber, incluzand : odihna si recreere, actiuni culturale si educative, actiuni de agrement-divertisment, jocuri sportive, odihna asociata cu tratamente balneoclimaterice.
In perspectiva deceniilor viitoare este de prevazut ca timpul liber destinat activitatii de destindere, recreere, odihna, va fi tot mai mare. Turismul poate fi practicat atat liber cat si prin intermediul agentiilor de turism si a altor forme de organizare.
Agentia de turism este o unitate economica care are ca obiect de activitate comercializarea produselor turistice, activitate care se concretizeaza in : trimiteri la odihna si tratament, organizare de excursii interne cu turisti romani, organizare de excursii externe cu turisti romani, precum si alte servicii ( schimb valutar, servicii de inchiriere, obtinerea de vize, etc. ).
Agentia de turism reprezinta un factor cu rol important in mobilizarea economiilor, contribuind la imbunatatirea circulatiei banesti si totodata este un factor ce contribuie la ridicarea calitatii vietii oamenilor prin motivatiile de destindere, recreere, imbogatirea cunostiintelor despre arta, cultura, istorie. Agentia de turism a aparut ca o necesitate de ag. ec. intermediar intre turisti si prestatorii de servicii turistice.
Capitolul 1. Viitorul turismului - ambitie
Tema abordata se dovedeste mult mai complexa si mult mai bogata in nuante decat parea la o prima apreciere. Mai mult, devine tot mai pregnant ca abordarea strict economica a fenomenelor contemporane este insuficienta. In cazul turismului am relevat valente ascunse, rolul sau de "calmant" al problemelor sociale, fie ca element al nivelului de trai, fie ca supapa pentru ocuparea fortei de munca si mentinere a ritmului de dezvoltare si valorificare a capitalului dar si mecanismul folosirii lui ca mijloc de mass- media.
Turismul international este si argument si expresie ale globalizarii, fiind precursor dar si avangarda ale acestui proces. Pentru turismul international realitatea contemporana se dovedeste grabita si plina de surprize. La orizontul anilor 2007-2008 durata unei curse transcontinentale se va scurta substantial. Polul turistic s-a mutat si a inceput sa se stabilizeze pe tarmurile Oceanului Pacific. In plus, in zona, din SUA, Canada pana in China, Corea, Thailanda, Australia etc. vor exista cateva zeci de milioane de milionari care vor dori vacante. Europa de vest isi pregateste de cativa ani deja adaptarea ofertei la exigentele lor.
Am constatat ca integrarea nu este o optiune: este supravietuire si pentru vest-europeni si pentru Europa de est dar si pentru alte zone. Aceasta va duce la o dezvoltare puternica a sectorului de turism dat fiind ca timpul liber creste in tot mai multe tari si el trebuie sa produca, sa valorifice capitalul sapte zile din sapte.
Structurile transnationale joaca un rol important, hotarator chiar, in dezvoltarea turismului international. Ele nu pot fi ignorate, dupa cum nu putem subaprecia importanta folosirii statului in derularea si dezvoltarea activitatii turistice.
Am argumentat ca turismul, mai ales cel international este atributul tarilor dezvoltate, care au resurse sa sustina noua economie, cea a "tairilor", a "experientelor". Populatia tarilor slab dezvoltate nu are acces in masa la vacante, la calatorii de loisir. Totusi, aceste tari folosesc si pot devolta sectorul de turism, daca nu pentru crestere economica, cel putin ca solutie pentru stabilizare si mai ales pentru motivarea propriei populatii pentru depasirea perioadei de tranzitie
S-au cautat posibile solutii pentru integrarea acestor tari in sistemul turismului global. Una dintre ele s-ar putea numi "sistemul nisei". Potentialul turistic este imens, iar activitatea se intinde practic in toata viata noastra. Dar traiul la nivel global ne obliga sa scutim timp, costuri si efort si sa cautam o "nisa", un loc liber unde putem construi un monopol natural. Acesta este esenta principiului strategiei noilor tari intrate in turismul global.
Acest lucru este valabil si pentru Romania pentru ca nu avem resurse sa le disipam ci trebuie sa ocupam nisa libera, accea de care se impiedica toti, fara sa realizeze valoarea ei; abia atunci putem pune taxa noastra pe "aerul curat gasit prin turism".
Totusi, turismul romanesc este legat de performantele economiei romanesti, inclusiv a transnationalelor existente in tara.
Cei 17 ani de tranzitie au irosit o buna parte din resursele economiei romanesti. Capitalurile romanesti nu au reusit sa intre in circuitele globale iar capitalurile straine au evitat sau au amanat penetrarea sectorului productiei romanesti, inclusiv sfera serviciilor, limitandu-se la explotarea pietei pentru consum final. Abia in ultimii ani, dupa ce s-au instalat pe pietele externe ale Romaniei s-au indreptat, de multe ori in conditii oneroase, cu rezultate slabe, indoielnice spre sectoare cheie, imediat profitabile ale economiei romanesti. Vinovat se face factorul politic dar nici oamenii de afaceri romani, in formare nu pot fi exonerati. Nici unul nu poate invoca lipsa de informare privind mecanismele functionarii economiei globale, cel putin comparativ cu omologii lor din tari aflate in conditii similare. La data elaborarii lucrarii Romania efectua trecerea la organizarea exportului de forta de munca, urmand acelasi traseu ca si alte tari care s-au integrat in Uniunea Europeana.
Inca nu poate fi nominalizat nici un sector, nici o nisa care sa poata satisface cerinta lui Manoilescu privind capacitatea lor de a plati cu produse romanesti marfurile de import din alte sectoare, necesare consumului productiv sau al populatiei. Si aceasta in conditiile in care capitalurile globale sunt, prin natura lor gata sa fuga imediat ce apare un loc mai profitabil in alta parte. Tratativele privind integrarea in UE, prin componenta lor economica pot da o speranta. Din pacate, lipsa de transparenta impieteaza o analiza si o apreciere realista. Cel putin, in ceea ce priveste turismul nu se stie public nici daca au fost sau se vor initia tratative concrete.
Pentru cresterea semnificativa a puterii de cumparare in viitorul apropiat nu sunt indicii, asa ca este de asteptat ca dezvoltarea turismului romanesc sa intarzie. Cel putin un turism de natura si la nivelul dintarile dezvoltate. Populatia trebuie fie sa se resemneze, fie sa fie mobilizata. Dar a mobiliza inseamna fie metoda de tip englezesc, utilizata de Churchil sau regele Angliei in timpul bombardamentelor celui de-al doilea razboi mondial, fie cele de tip de mana forte, ultimele inacceptabile de standardele occidentale.
Pe orizontul analizat nu am constatat posibilitatea dezvoltarii turismului intern de masa care sa poata realiza un volum care sa sustina infrastructura si pentru turismul international. Din analiza a reiesit ca cele doua forme au inceput sa evolueze separat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Viitorul Turismului.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!