Lucrări de licență și disertație pentru domeniul Mass Media

doc

Mesajul Subliminal din Publicitate

Cuvânt înainte Acest proiect reprezintă un demers analitic al publicităţii subliminale. Sintagma publicitate subliminală se află în conştiinţa publicului, fapt care nu poate fi etichetat doar drept capriciu, sau cel puţin nu doar un capriciu al memoriei sociale. Provocarea pe care o lansează acest concept de publicitate subliminală este dublă: pe de-o parte exprimă noile probleme şi dimensiuni pe care le implică astăzi comunicarea de masă, iar pe de altă parte posibilitatea devenită probabilitate de influenţare a comportamentului unei persoane fără ca aceasta să conştientizeze, într-un c... vezi detalii

doc

Critica publicității

Introducere Publicitatea este o armă folosită de companiile producătore, de instituţii şi nu numai. Este o constantă în vieţile oamenilor, care au ajuns să îşi dorească cu disperare ca acest tip de promovare să îi mai lase să respire şi fără a da cu nasul sau cu privirea de un afiş publicitar, însă momentele în care ne-am dori să fim singuri, să nu fim deranjaţi de nimeni şi de nimic sunt exploatate la maximum de această industrie numită publicitate. Ştie cum să nu se adreseze şi cum să ne ia, dar mai ales ştie cum să profite de aceste momente de slăbiciune. Şi o face cu lejeritate. De fap... vezi detalii

docx

Manipularea prin structurile mass-media

Іntrοduсеrе În ѕесοlul ΧΧІ, manірularеa a dеvеnіt un сοnсерt сοmрlех, сu ο arіе dе răѕрândіrе largă, avand caractеrіstіcі рοzіtіvе sі nеgatіvе. Dеzvοltarеa ѕοсіеtăţіі a dеtеrmіnat ο ехрanѕіunе atât a dіvеrѕеlοr tірurі dе рutеrе, сât şі a fοrmеlοr dе manірularе, a maѕеlοr рrесum dеzіnfοrmarеa ѕau dеnіgrarеa рublісă. Fοrmе alе manірulărіі ехіѕtă іn fіесarе dοmеnіu сοnѕtіtutіv al vіеţіі unеі реrѕοanе: есοnοmіе, еduсaţіе şі сultura. Сοnfuzіa şі іnсеrtіtudіnеa сa urmarе a dеzіnfοrmărіі, aduс ο ѕеrіе dе рrеjudісіі atât реntru іndіvіd сât şі реntru сοlесtіv. Εхіѕtă ο multіtudіnе dе faсtοrі сarе ... vezi detalii

doc

Mediatizarea Crizei Economice prin Intermediul Mass-Media

Introducere Prezenta lucrare se intitulează “Mediatizarea crizei economice prin intermediul mass-media”. Alegerea acestei teme a fost motivată de faptul că fenomenul de criză economică reprezintă un subiect de actualitate, fiind resimtită din plin şi în România. Toate ziarele vorbesc despre actuala criză, fenomen profund mediatizat atât în presa locală cât şi în cea naţională, precum şi prin intermediul posturilor de radio şi televiziune. Lucrarea de faţă este structurată pe mai multe capitole care abordează rolul presei ca a patra putere în Stat, fenomenul de criză economică, precum şi... vezi detalii

doc

Criza Organizațională și Consecințele Ei asupra Organizației

Introducere Tema lucrării mele de licenţă se intitulează Criza organizaţională şi consecinţele ei asupra organizaţiei şi am ales această subiect deoarece am vrut să-mi însuşesc mai multe informaţii despre acest concept, despre modul în care o criză poate afecta misiunea şi valorile simbolice ale oricărei firme care se confruntă sau care s-au confruntat cu o situaţie neplăcută. Consider că în societatea actuală, dată fiind dezvoltarea tot mai rapidă a diverselor domeniu care prezintă interes atât pentru investitori cât şi pentru public şi existența unui flux continuu şi abundent de informa... vezi detalii

doc

Criza presei scrise - studiu de caz

I Instituția de presă scrisă În acest capitol voi realiza o incursiune în sistemul presei scrise, încercând să identific mecanismele de funcționare a acestui tip de instituție Consider relevantă introducerea unei baze teoretice despre managementul de presă și tipurile presiuni la care este supus un ziar pentru a se putea înțelege mai clar problemele actuale cu care se confruntă 1 Aparitie si concretizare Presa scrisă iși are originile încă din 1493 când, Cristofor Columb a trimis o scrisoare către oficialii Barcelonei de atunci și care cuprindea relatări despre experiența sa și noile tă... vezi detalii

doc

Metafora în Stilul Publicitar

Introducere Motivul pentru care am ales această temă, „Metafora în discursul publicitar” este datorită faptului că discursul publicitar joacă un rol important în ziua de azi, viaţa omului modern fiind constant asaltată de publicitate, de reclame inedite la TV, radio, în presa scrisă şi chiar online, de panouri uriaşe şi bannere prezente in fiecare oraş, de afişe, broşuri, flyere împărţite pe stradă. Aflată pretutindeni şi cu un caracter repetitiv ca strategie principală, aceasta încearcă să convingă, să persuadeze, având interesul de a îndruma publicul consumator spre cumpărarea unor pro... vezi detalii

doc

Crearea Imaginii în Spațiul Mediatic

INTRODUCERE O lucrare intitulată “Crearea imaginii în spaţiul mediatic” în contextul actual al exploziei “celei de-a patra puteri în stat” – mass media, reprezintă o adevărată provocare, fapt care m-a determinat să aleg această temă de proiect, în speranţa că voi reuşi să surprind laturile esenţiale ale acestui fenomen. În condiţiile în care societăţile contemporane se confruntă cu multiple probleme, în frenetica lor tentativă de a ajunge la esenţe, când încercările de a găsi soluţia adecvată la noile provocări de natură politică, economică sau socială sunt însoţite nu numai de o apropier... vezi detalii

doc

Corespondentul Local

Informaţia stă la baza oricărei ştiri pe care o citim, o ascultăm sau o vizionăm. Oricare ar fi mediul de informare la care apelăm atunci când vrem să fim informaţi trebuie să ştim că la origine se află acel cineva care descoperă informaţia. Acesta este corespondentul local, cel care îşi desfăşoară activitatea în mediul local, dar care trebuie să simtă informaţia cu impact la nivel naţional. Evoluţia profesiei de jurnalist după revoluţia din decembrie 1989, ierarhizarea status-urilor şi rolurilor într-o instituţie media, aspectul presei locale şi regionale din România contemporană şi un s... vezi detalii

doc

Rolul Reporterului în Televiziune

INTRODUCERE Televiziunea reprezintă astăzi una dintre cele mai importante surse de informaţii disponibile în societatea noastră. Ore în şir, un flux continuu de cuvinte şi imagini pătrunde pe ecranele televizoarelor în majoritatea caselor oamenilor, în sufragerii şi dormitoare şi în mentalul individual şi colectiv. Televiziunea crează poveştile, motivele de îngrijorare şi divertismentul,ne poartă în lumi diferite şi ne obligă să ne stabilim poziţia faţă de ele. Jurnalul de ştiri dă tonul în ,,orchestra” din care fac parte zecile şi chiar sutele de canale şi funcţionează ca un veritabil ... vezi detalii

doc

Tabloidizarea în TV

INTRODUCERE În România, puterea televiziunii este ca si societatea însasi: ia ochii, dar îi lipseste consistenta. Desi acuzata, în anumite împrejurari, de relatarea superficiala a evenimentelor politice majore,televiziunea continua sa fie sursa primara de informatii pentru o mare parte a pupulatiei. La prima vedere, peisajul mediatic românesc se caracterizeaza printr-un numar mare de canale mediatice, un nivel sanatos al investitiilor straine, o legislatie puternica, armonizata cu prevederile Uniunii Europene, precum si de independenta editoriala, garantata prin lege. Judecând dupa numa... vezi detalii

doc

Vedetismul în Audiovizual

ARGUMENT Începând cu anii '50, televiziunea a ramas unul dintre cele mai puternice canale media. Audiovizualul a exercitat o atractie deosebita de-a lungul timpului asupra publicului; de la oamenii politici care si-au expus clipurile electorale, divertismentul din ce in ce mai diversificat, pâna la companiile care incheie contracte de sume impresionante pentru a-si promova produsele. Odata cu diversificarea audiovizualului, aparitia numeroaselor televiziuni si posturi de radio particulare, si-au facut cunoscuta prezenta si vedetele sau, in unele cazuri, falsele vedete, am putea spune.... vezi detalii

doc

Procedee Stilistice Utilizate în Titlu

Argument Orice mesaj, care este trimis prin intermediul mass-media are ca scop nu doar transmiterea unor informaţii, ci şi modificarea sau crearea de opinii. Lucrarea de faţă a pornit de la întrebarea, dacă titlurile se află într-o relaţie strânsă şi logică cu textele propriu-zise şi care sunt procedeele prin care se atrage atenţia cititorului. Titlul este un element foarte important şi constituie primul contact al cititorului cu textul. Mai mult decât atât, el trebuie să-l atragă pe cititor spre lectura textului de presă. Lucrarea este alcătuită din trei capitole la care se adaugă argum... vezi detalii

doc

O trilogie a spectacolului universal - Cerbul de Aur, Eurovision, San Remo

INTRODUCERE O paradigmă a devenirii alter-egoului meu muzical către plasmuirea unui vis implinit – prezentarea spectacolului universal În timp ce ma plimbam, copil fiind pe o strada « Dupa Ziduri » a orasului meu natal –Brasovul, într-o seară de august însorit , pe langa un lin râusor, am auzit parcă ape nestiute, refexiile acustice ale unui frumos concert, ce mă fascina cu gratia si candoarea sunetului sau a vocilor, ce umpleau sufeletele a mii de spectatori din « Piata Sfatului ». Apropiidu-mă , de ea am vazut sub soarele apunând, parcă cum rar vazusem, oameni surâzand fericiti , cu suf... vezi detalii

doc

Campania de Televiziune

Introducere Am ales aceasta lucrare de diploma pentru ca nu exista, în literatura româna de specialitate, carti care sa descrie etapele si modalitatile de punere în practica a unui plan de campanie specific audiovizualului. Am realizat ,,campania de televiziune” pe structura ,,campaniei de relatii publice” luând etapele unei campanii de relatii publice si adaptâdu-le pentru televiziune. A realiza un plan de campanie de televiziune înseamna a adopta o metoda de lucru care va permite utilizarea unor abordari diferite, respectiv si cea a relatiilor publice. Lansarea unor idei, traversarea... vezi detalii

Hopa sus!