Lucrări de licență și disertație pentru domeniul Știintele Comunicării

docx

Efectele Regulamentului General de Protecția Datelor asupra companiilor multinaționale

INTRODUCERE Benjamin Franklin a spus odata: "Daca nu te pregatesti de ceea ce urmeaza, te pregatesti sa esuezi", aceasta afirmatie este adevarata in mod special pentru intreprinderile multinationale in aceasta perioada, deoarece Regulamentul General de Protectie a Datelor (RGPD) a intrat in vigoare in intreaga Uniune Europeana (UE). RGPD reprezinta Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogar... vezi detalii

docx

Istoricul catalogului de bibliotecă

Introducere Actualitatea temei Schimbările sunt proprii și specifice existenței omenirii , iar perioada contemporană se caracterizează prin complexitate și prin ritmuri super-înalte ale schimbărilor tehnologice. În procesul de tranziție de la ”biblioteca pe hârtie” la ”biblioteca automatizată” se deplasează accentul de la funcția de conservare și disponibilizare a documentelor la cea de diseminare a informațiilor prin metode și tehnici automatizate, iar procesele de bibliotecă evoluează de la tradițional la automatizat. De la intrarea lor în bibliotecă și până să ajungă la cititori, d... vezi detalii

doc

Publicitate online. identitate și eficiență

ARGUMENT „Toată lumea a crezut că este necesar să fie cheltuite milione pentru a fi construit un brand. În prezent, avem dovada că succesul Internetului vine ca rezultat al eliberării şi punerii în practică a ideilor. Nu vorbim de reclamele de la televizor, vorbim de ideile transmise cu ajutorul mouse-ului.” Seth Godin În contextul dinamicii proceselor tehnologice și a unei realități care face tot mai evidentă ideea conform căreia totul este o marfă care trebuie vandută, își face remarcată prezența publicitatea online. Publicitatea online este o ramură a marelui domeniu numit public... vezi detalii

docx

Isteria Pandemiilor în Mass-media

Introducere Prezentarea datelor din perspectivă științifică nu are rolul de a induce panică cititorilor. A cunoaște și a înțelege problemă este primul pas foarte important în combaterea acestui potențial flagel al omenirii. Societatea umană parcurge numeroase crize apocaliptice, datorită gradului de iratiune a maselor. Deși pericolul unei pandemii este cât se poate de real, metodele de prevenire și fabricarea vaccinurilor “în avans” sunt cât se poate de neadecvate. Mecanismele de răspândire a unei pandemii la om sunt foarte puțin cunoscute și aproape impredictibile. Respirăm aer și consu... vezi detalii

docx

Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova

Introducere „Mijloacele de comunicare nu trebuie să se pună în slujba unor fantezii individuale, căci principala lor menire este să lumineze naţiunea.”, spunea Fetullah Gulen Obiectivitatea, echidistanţa, imparţialitatea, acestea sunt doar unele din puţinele calităţi pe care ar trebui să le posede un jurnalist profesionist, iar noţiunea de imparţial ar trebui să se afle în fruntea tutror acestor calităţi. Prin imparţialitate înţelegem a fi nepărtinitor şi a reflecta obiectiv realitatea fără a prezenta un mesaj distorsionat. Într-adevăr, acesta este modul în care mass-media ar trebui să ... vezi detalii

doc

Forme și Formule ale Presei pe Interenet

Scurtă excursie prin noua „junglă virtuală” Presa, e clar deja pentru toată lumea, nu mai e ce a fost. Sunt aproape imemoriale vremurile în care bace Todor aștepta „ujsagul” la poartă, adus pe la ora 10 de poștaș - depinde cât de departe era, fizic, poșta din comună – nerăbdător să afle, în câteva citiri în diagonală, „dacă n-o luat foc lumea”, „ce leji au mai dat ăștia”, „pă unde o mai fost tovarășu”... Și nu au trecut decât 20 de ani! 20 de ani, se vede treaba, însă, sunt o eternitate. În economia dezvoltării socio-culturale - ca să respectăm tonul academic – raportată la evoluția ultrar... vezi detalii

doc

Articolul Feature

INTRODUCERE Europa Centrală şi cea de Est a trecut în ultimii ani printr-o serie de schimbări majore care au dus la o deschidere fructuoasă în ceea ce priveşte presa scrisă,aceasta devenind treptat independentă,liberă Deşi procesul este destul de lent, presa din România încearcă să ajungă din urmă adevăraţii profesionişti Se vede acest lucru în adoptarea unui stil uşor britanic prin folosirea multitudinii de anglicisme,a stilului şi chiar a genurilor jurnalistice apărute mai întâi în Marea Britanie , apoi şi în România Lucrarea de faţă se doreşte a fi o analiză mai aprofundată pe tema ar... vezi detalii

doc

Presa Locală a Comunității Românești din Italia

INTRODUCERE și ARGUMENT Datorită diversităţii şi complexităţii a problematicii presei românești şi în special a presei din diaspora alegerea unei teme de cercetare pentru lucrarea de licenţă a reprezentat o adevărată provocare. Având în vedere faptul că sunt membră a comunității de români din Italia mi-a atras atenţia în mod deosebit domeniul de cerecetare al presei locale din țara adoptivă . Integrarea României în Uniunea Europeană a deschis noi orizonturi în toate domeniile vieţii, pe plan social, politic şi cultural. Acest fapt face ca o lucrare despre un ziar al diasporei românești să... vezi detalii

pdf

Portretul unui Jurnalist - Ion Cristoiu

În România, datoritã influentelor si perioadelor istorice prin care a trecut tara noastrã, mass-media s-a aflat într-o continuã formare si transformare. Mijloacele de informare au fost limitate întotdeauna, astfel încât putini oameni si-au permis sã aibã în casele lor un televizor sau un aparat radio. Cu timpul, acest lucru s-a schimbat iar fenomenul mass-media a început sã ia amploare. În fiecare casã exista câte un televizor sau un aparat radio, oamenii citeau ziare pe mãsurã ce ele au început sã aparã iar în acest fel accesul la informatie se producea mai usor. Perioada istoricã pe... vezi detalii

doc

Comunicarea politică

1.1Comunicarea Comunicarea (de la termenii latini ,,communicatio, communis") semnifica incercarea de a stabili o comunitate cu cineva, de a pune in comun informatii, idei, atitudini, de a le asocia, raporta sau de a stabili legaturi intre ele. Cuvantul comunicare a fost folosit pentru prima data in secolul al XIV-lea in Franta, cu semnificatia de ,,comuniune, impartasire, participare". Incepand cu secolul al XVI-lea el devine sinonim cu ,,acces, trecere", semnificatie care este legata de dezvoltarea mijloacelor de transport, a drumurilor, a soselelor, iar in secolul al XIX-lea, odata cu dez... vezi detalii

doc

Radioul public regional în România - grilă de programe la Radio Cluj

Introducere Fie că îl considerăm una dintre cele mai puternice instituţii, fie pasiunea de o viaţă a unora, radioul este şi va rămâne, indiferent de evoluţia tehnologiei, unul din mijloacele esenţiale de comunicare în masă, la graniţa cu televiziunea şi presa scrisă. Lucrarea de faţă îşi propune să descrie radioul în primul rând din punct de vedere teoretic. Premisa sau ipoteza pe care se bazează acestă lucrare este relevanţa radioului public regional în România. Fiind un serviciu public în slujba cetăţeanului şi ca parte a Societăţii Române de Radiodifuziune, radioul public regional îşi... vezi detalii

doc

Managementul crizei de imagine a organizației - studiu de caz Dacia

Argument Crizele – la scară mai mică sau mai mare – ţin, după toate aparenţele, de domeniul cotidianului. Pentru ca ele să nu alimenteze permanent temerile clienţilor sau mai general spus a indivizilor trataţi în diverse ipostaze, tot de domeniul cotidianului trebuie să ţină şi tratarea lor. Relaţiile publice deţin trusa de prim ajutor în situaţii de criză şi, totodată, dispun de metodele preventive cele mai eficiente. Ceea ce mi-am propus este să argumentez şi să ilustrez faptul că astăzi, mai mult decât oricând, companiile trebuie să fie în permanentă alertă, prin elaborarea pro-activă a... vezi detalii

doc

Bărbatul și berea - Ziua bărbatului

INTRODUCERE Prezentare generală Lucrarea de faţă cuprinde două părţi: una teoretică, ce tratează aspectele limbajului publicitar şi rolul esenţial al acestuia şi una practică, axată pe tipologia bărbatului în publicitate, precum şi a diferitelor mesaje care îl ţintesc explicit. Prima parte a lucrării cuprinde trei capitole care tratează, într-o ordine logică, aspecte teoretice ale comunicării (definiţii, forme şi modele ale comunicării, aspecte ale comunicării verbale şi ale limbajului), aceste aspecte trebuie tratate deoarece este importantă precizarea faptului că mesajul, întreaga con... vezi detalii

doc

Relații cu Mass Media

Introducere Prin lucrarea de faţă “Relaţii în Mass Media” s-a urmărit aducerea în prim plan a modurilor de informare a tuturor oamenilor despre toate subiectele şi evenimentele petrecute în jurul lor. Termenul de masă desemnează „un conglomerat uriaş de oameni care nu se cunosc între ei, nu se află în relaţii de proximitate spaţială, nu comunică, nu au valori şi scopuri comune şi pe care nu-i leagă decât un singur lucru – consumul aceluiaşi produs cultural, distribuit pe scară largă prin tehnologii moderne.” (M. Coman, Introducere în sistemul mass-media, p. 15) Pe baza acestei noţiuni s... vezi detalii

docx

Influențe ale mediului familial în scolaritatea mică

INTRODUCERE Cunoașterea școlarului mic din punct de vedere psihopedagogic, este o activitate științifică și presupune o mare responsabilitate din partea specialiștilor interesați pentru formarea și dezvoltarea persoanei. Cunoașterea psihologică a școlarului mic este și necesară și importantă, ea venind în sprijinul cadrelor didactice care trebuie să aplice principiul tratării individuale a elevului, sporind astfel eficiența comunicării cu elevii. În perioada pandemică, părinții au avut un rol covărșitor în pregătirea copiilor. Acestă perioadă a fost foarte grea pentru elevi, pentru pări... vezi detalii

Hopa sus!